Saturday, November 13, 2010

Kisah Puteri Santubong.


Amboi amboi. Bangga rasa aku bila tengok friend request dekat facebook, Puteri Santubong add aku. Tak sangka la pulak Puteri Santubong teringin nak berkenalan dengan aku. Aww. ahaha.

Ape laa. Aku punya lari dari myspace salah satu sebabnya adalah sebab dah terlalu ramai pakai nama-nama glemer nieh. Ada nama Si pencinta kayu manis laa, Sayang che pah laa, Awek laut cina selatan laa, Sayang dia ketat-ketat laa. Allooohaaiii. Dan dan pulak dekat facebook dah bergejala.

Bila dah pakai nama-nama cenggitu, mula lah aku garu-garu kepala, siapa pulak insan yang bernama sekian-sekian nieh. Terpaksa laa pulak pergi new tab bukak profile konon nak tau jugak siapa kan. Ditambah pulak bila letak gambar profile picture tuh dengan gambar si adik kartun sinchan, memang sungguh mendorong setiap manusia untuk terpaksa tekan photo dia daa.

Dan dan pulak segala bagai dalam profile tuh nak private. Tinggal gambar game Farmville (seyes aku tak reti eja) jer yang boleh preview, tak pun gambar jersi bola yang edit-edit mase zaman kegemilangan lagu Waka-waka uh. Lantas, dengan rasa penuh merendah diri nya aku dan mouse aku, terus mendorong beliau ke button X.

Aku bagi tau awal-awal, aku nieh yang jenis sikit-sikit new tab. Sikit-sikit new tab. Kadang-kadang rimas jugak kan melambak sangat tab-tab tuh. Jadi, profile-profile yang dirasakan mendorong mouse ke button X, harapnye bersabar lah yer. Lagipun, aku cuma tekan Not now jer dekat friend request tuh. Not now means bukan sekarang kan. Jadinya, tak semestinya tak di add kan. Kalau facebook sediakan button Next two years ker, nescaya aku akan pertimbangkan request kalian.

Mintak maap laa. Aku bukan nak jadi sombong ker ape kan. Yelah. Kalau dah melambak-lambak kawan (kalau yang kenal takpe, nieh yang tak kenal) dalam friend list tuh, akan mengundang kepeningan di kepala jugak kan. Mencegah itu lebih baik dari merawat. Bukan begitu?

p/s : Puteri Santubong, harap dapat sampaikan salam dekat Puteri Sejinjang.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.