Friday, March 2, 2012

ZA.

Merah. Watak antagonis. Antagonis selalunya watak yang jarang-jarang orang lihat. Orang akan selalu pandang enteng, busuk dan hilang minat. Berbeza dengan watak protagonis yang orang akan selalu sayang, puji puji melambung sampai kembang punggung. Ahaha. Dah. Tipu jer.

Tapi, bagi aku, kalau dapat watak apa sekali pun, kalau lakonan jadi, walaupun watak antagonis, tapi bila berjaya buat orang benci, itu dah cukup terbaik. Dah nama dia, pelakon. Kerja dia juga adalah berlakon. Dari mana aku tau dia? Dari watak Merah.

Masa itu memang gila-gila. Kalau ada dia dalam kaca TV, dari bilik pun aku sanggup berlari-lari. Yelah. Masa tuh zaman muda. Tahun 2009 lagi. Lagi-lagi bila aku tau rumah dia dekat mana. Tak sangka, sebelah dengan rumah orang yang aku sayang itu.

Pernah jadi Khalil, paling famous masa jadi Daim. Satu Malaysia kenal siapa Daim. Dan sekarang pegang watak sebagai Adil Bunga Lalang. Dari Gadoh kepada Juvana kepada Bunohan. Boleh nampak tak sekarang pergerakan wataknya di situ macam mana? Kalau orang yang tak tau apa-apa, boleh kata, "Gangster sekolah dia nie". HAHA.

Aku tetinggal masa zaman Klip 3GP dengan 6 Progresif dulu. Aku juga tertinggal Bogel Menuju Tuhan (BMT) sebab baca novel tak pernah jadi hobi aku. Tapi, tak apa lah. Tak kisah pun.

Satu lagi, mungkin sebab kebanyakan cerita dia ada unsur-unsur underground itu. Aku kurang berminat sedikit pada cerita-cerita Melayu yang cintan cintun, hantu mantu, yang jalan ceritanya semua orang boleh teka. Filem underground, walaupun simple, tapi rasa ada makna. Ya betul. Selalu ada makna.

Apa-apa pun, jangan risau. Aku dah sedikit slow down. Tak terlampau fanatik sampai semuanya kena follow, kena ikut. Tak ada dah berlari-lari. Cuma, yang paling latest, aku ada like page Facebook. Tidak ada niat untuk stalk, dia dah jadi suami orang. Aku cuma nak tau kalau ada filem-filem underground yang baru keluar dari situ. Masih belum berani untuk follow blog dia semula. Tidak perlu mungkin.

Sebenarnya aku cuma nak buat promo untuk filem BUNOHAN, 8 March 2012, di pawagam berhampiran anda. Harap-harap aku dengan roomate aku sorang lagi yang tengah tak sabar tunggu 8 March nie dapat book ticket wayang awal-awal. Bagi yang nak serap semangat tengok filem BUNOHAN ini boleh lah pergi ke Youtube lalu taip Bunohan. Di situ ada lima versi VideoBlog yang cerita semua pasal Bunohan. Dari filem trailer sampai di sebalik tabir pun ada.

Okay. Bye. Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.