Monday, May 21, 2012

Kuno dan Modenisasi hidup.


AAAHHH. Sampai sekarang pun aku masih rasa janggal dengan interface baru blogspot zaman sekarang. Aku harap jangan interface Facebook aku transform jadi Timeline pula sudah lah. Sebab itu aku rasa kadang-kadang zaman kuno itu lagi canggih dari modenisasi sekarang. Yalah. Zaman kuno jarang sekali menyusahkan, memeningkan, mengelirukan dan mengiurkan manusia. Erk. Mengiurkan itu tipu. Sengal sangat itu bunyinya. HAHAHA.

Yalah. Aku kasi satu contoh yang baru jadi depan mata aku. Baru saja tadi. Amboi, bunyinya macam gempak habis. Aku tinggalkan komputer riba aku sebentar atas katil. Yalah. Namanya saja komputer riba. Tapi, aku tak pernah pun nak selalu riba, sebab punggung benda alah ini selalu saja panas tahap impak maksima. Tak tahan dek riba aku. Mau melecur. Baik. Selepas itu, aku keluar pergi tandas. Dalam tandas, tepuk dahi, "Laahh. Izzani, lu lupa nak sambung itu wayar pengecas sama lu punya komputer riba maa".

Aku percepatkan urusan dalam tandas.

Lalu, pulangnya dari tandas, aku memang dah agak, belum sempat aku sambung komputer riba aku dengan wayar pengecas, dia dah mati dulu.

Frust sikit. Sebab benda alah riba ini, awal-awal beli bukan main macho. Performance semua hebat, pantas. Tapi, lama kelamaan, nak buka, nak tukar screen hitam jadi biru pun ambil masa. Aku memang pemalas dalam bab 'kena tunggu'. Kena tunggu apa jua sekalipun.

Owh ya. Sebenarnya aku tiada sebarang motif dalam menulis entri kali ini. Aku cuma bual kosong. Apa yang datang dalam tempurung kepala, aku tulis.

Sekarang ini, ya, sekarang-sekarang, aku sedang suka Play it together - Anak Kampung (Jimmy Palikat), Bangun Harimau Bangun (Malique), Bawaku Pergi (Zizan ft. Kaka) & Najwa Latif (Kosong). Entah kenapa. Aku cuma ikut jiwa.

Tengok. Nak tekan button Publish pun aku tak jumpa dekat mana. =_="

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.