Friday, September 18, 2009

Guiness Book Of Records!

di luar hujan.
di dalam sejuk.
abah baru keluar pergi tusyen.
ibu masih di office.
kaklong (aku la tu) sebok online sambil mnunggu mesen basuh m'cuci baju.
kakngah maseh di biliknya, mlihat bukubuku.
risau PMR yg bkal menjelma.
selalu b'kate "tiade mood raye.nak periksa!"
izzah setia di depan TV.xde citer laen.kartun aje ler.
adikku affiq mule bosan.

fikirannye b'jalan.m'cari jln pnyelesaian m'hilangkan kebosananye.
nak online kaklong tgh gune,
nak tgk TV izzah conquer.
nak study.of corse xnak.cuti katenye.
nak basuh baju.alamak!malas la plk.kaklong jer la basuhkan.

tibetibe affiq masuk bilik.
tunjukkan sesuatu yg wat aku ketawa..ahaha!
Guiness Book of Records katenye.
aku t'fkir.bijak ideanye.cepat akalnye.
itulah care dy hilangkan bosannye.
dgn b'main b'same kurekurenye.

*****

kurekure tu ibu ngan abah beli utk affiq.
mase 9 bulan lepas rasenye.
ritu ade 4 ekor.skg tinggal 2 jer.
2 lagi da t'korban xtau sbb ape.
p'saingan antare mreka 4 ekor kot.
tp mmg nmpak yg 2 ekor uh lemah ckit.
x m'besar2 mcm 2 ekor lagi.


*****

nak tau ape affiq buat ngan kurekure uh?
barangbarang yg dperlukan,
kereta mainan, tali, sekor kurekure.
dy ikat kereta dgn kurekure gune tali uh.
dy letak kurekure dan kereta tu atas meja.
mmg nmpak mcm Guiness Book of Records.
kesian kurekure tu.tp xpe la.
utk adik aku.biarkan ajer la.asalkan dy gembire.
dan aku tau die mmg syg kurekure tu.
slalu bwk mandi samesame dy.slalu cuci bekas kurekure tu.
dan amat concern klu kurekure tu x diberi makan.
jgn risau.kurekure tu maseh selamat dan setia b'same satusatuny adik lelaki aku tu.
;))

1 comment:

  1. HAHA . apalah adik ko uh . kesian kurakura uh . aku tengok hari tuh , comey gak kurakura uh . tapi aku intai jelah . nak pegang , lain kali lah . HEHE

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.