Sunday, December 19, 2010

Kisah weekend bersama sedare.

Salam.

Mai sini aku nak cerita sikit. Wonderful weekend. Yippie! Yippie!

Aku takde laa nak cerita pulak kan, hari sekian sekian pukul sekian sekian aku buat ape dengan si fulan dan si fulan. Aku cume nak cerita jer la part mane yang dikatekan wonderful weekend sangat tuh.

Mula dengan malam semalam, Sabtu. Aku keluar pergi uptown danau kota dengan sepupu-sepupu aku. Decision last minit wehh. Pergi dalam pukul 11.00 cenggitu kot. Jalan-jalan sampai dekat pukul 1.00 baru selesai. Pusing uptown tiga empat kali, keluar-keluar, bawak plastik asam sepaket empat ringgit. Itu saje. Betol-betol cuci mate name nye. haha.

Dah habis uptown, acu ajak pergi makan mamak. Pekena mamak jap. Milo ais sama itu roti canai seketul. Dah. Cukup. Balik. Tidur.

Selesai cerita hari Sabtu.

Cerita hari Ahad pulak. Pukul lebih kurang jam satu begitu, kitorang semua jugak, pergi Brem Mall. Dekat Kepong tuh. Main bowling. Aku sampai lewat sikit dengan adik-adik aku. Dan dan aku masuk, diorang dah bayar untuk empat game. EMPAT wehh. Bukan satu dua. EMPAT. Nieh game paling banyak aku pernah main aku rase.

Dengan kehandalan yang tak berapa kurang nak ade, aku baling bolaa. Luruuusss. Tengaahhh. Bajet bajet boleh strike dah (bajet jer laa). Tup tup sampai hujung, bola belok. Ape lagi. Longkaang. Again and again. Longkaang. haha. Sabar jer la. Banyak kali macam tuh pulak tuh.

Tapi, kadang, ade waktu yang menyebelahi kita kan. Ade la sikit aku sekurang due tige strike and spare tuh. Malu nak cakap. Tak hebat wehh. haha.

Masuk part yang kelakar atau lebih senang kate memalukan juge laa dekat aku. Mulanya, aku main bola saiz 9. Tuh yang paling ringan waktu tuh. Paling ringan?? Gilerr berat wehh bagi aku. Mane baling tak berdentum lantai tuh. Nasib tak roboh jerr.

Orait, sekali, turun dari ladang bola saiz 8. Ringan sikit la kan. Jari pun boleh masuk dah nie. Ala-ala ngam ngam gitu. Semangat dah nak baling bola.

Daaannn baaaliiinggg.

Eyh2, bola tak jatuh dari tangan laa pulak. ahaha. Punye kecik ala-ala ngam ngam saiz lobang jari tuh, sampai bila baling bola melekat dekat tangan. haha. Buat malu jer. Kan dah kena gelak. haha.

Lagi satu. Balinggg. Dan bola pun terjatuh kebelakang. ahaha. Yang nieh tak tahan. Bila guna bola saiz 6, rase ringan sangat. Bajet-bajet laa nak guna bola saiz 9 tadi uh balik. Belum pape hal, baru nak baling, tup tup, eyhh, terjatuh dari tangan dan bola kebelakang dengan selambe tanpe segan silu nye. haha.

Aku. Aku. Lame dah tak main bowling. Macam ape jer main tadi. Nasib yang main tadi pun 10 orang. Macam-macam gaye ade. Takde laa malu sangat. Lagi pun dengan sepupu, takde laa segan mane pun. Kih kih kih.

1 comment:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.