Monday, December 12, 2011

Aku, bila dah suka satu lagu.

Ahh. Bosan. Izzani dah lama tak update blog. Ingatkan nak genapkan sebulan tak update blog jer terus, tapi tak boleh pule. HAHA. Aku selalu jer ada benda nak cerita dekat sini, tapi entah, perasaan MALAS tuh mebuak-buak tau? MALAS nak taip, MALAS nak fikir ayat, MALAS nak, err nak apa lagi yer? Tak tau lah. Tuh jer kot. HAHA. Kan bagus kalau blog boleh publish terus benda yang aku nak cerita dalam blog nie. HAHA. Memang tak laaahh kan. AHAHA.

Okay. Teruskan dengan cerita kita. Aku, bila dah suka satu lagu.
  • Sambil jalan-jalan naik kereta, radio menyumbangkan lagu yang boleh membuatkan bahu aku tiba-tiba bergerak-gerak, terangkat-angkat mengikut rentak.
  • Lalu pulang ke bilik dan meng-Google lirik lagu yang sempat ditangkap oleh otak semasa dengar dalam kereta itu tadi. Si Google dengan jayanya terus memberitahu tajuk lagu yang dicari-cari.
  • Tanpa berlengah, lagu tersebut dengan segera di-4shared-kan, atau dalam kata nama lain, "Tunggu apa lagi! Donwload lah terus." AHAHA.

  • Selesai download boleh lah terus dimainkan di Media Player. Yang penting perlu click pada Turn Repeat On. Dengar berulang-ulang kali sampai muntah. AHAHA.

  • Seterusnya haruslah mengetahui lirik lagu tersebut. Tujuannya ada dua. Satu, supaya boleh sing along! tiap kali bila dengar lagu ini. Dua, bagi perempuan, lirik lagu tersebut cukup sweet tak untuk nak dengar sebelum tidur. AHAHA :P
  • Kemudian, of course Youtube untuk video clip yeaahh!

  • Last but not least, cucuk USB dan transfer lagu tersebut ke dalam handphone. Kendian, cucuk earphone (dah macam stethoscope pun ada jugak =.="), lalu boleh lah diulang dengar berpuluh-puluh kali semasa study, sebelum tidur, semasa makan dan juga semasa on the way pergi ke kelas.

* * *

Sekarang dah tau kan currently aku sedang ulang dengar lagu apa? Sekian, terima kasih. SELESAI. :)




0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.