Monday, September 17, 2012

Retro. Zaman dulu kala tapi bukan purba.

Biological clock dah tak menentu,
sejak cuti hujung minggu.
Tidur lewat, bangun lewat.
Teghuk.

Malam tadi buka blog.
Tapi, bukan update, bukan upload.
Jengjalan (blogwalking) dekat blog sendiri.

Retro.
Aku preview entri lama.
Entri yang dulu kala.

Baca baca.
Aku nampak dengan mata kasar.
Jatuh bangun aku sendiri.
Ada yang aku boleh recall, ada yang tidak.
Mostly, boleh.

By part.
Bila baca part yang hepi hepi itu,
Muka senyum, gelak, sorang-sorang.
Bukan main bahagia kata orang.
AHAHA.
Sampai part yang jatuh itu.
Muka kasi reaksi macam duka sikit.
Tapi, jauh dalam sudut hati,
ada Alhamdulillah,
everything goes well
& I am still Izzani yang masih dikelilingi oleh insan-insan yang awesome!

Last but not least,
RINDU.
Itu jer perkataan yang keluar bila baca entri lama.
Miss that moments, Miss this moments,
Rindu saat itu, Rindu saat ini.
Aku direct translate jer.

BUT,
apa-apa pun, tahu tak yang dengan preview entri lama
boleh nampak/tahu banyak benda.
Kita tahu 'the older us' - betul tak ayat nie? Rahman, tolong!
Kita rasa bila mana process pre & post - kematangan, bukan kinabatangan ya.
Kita nampak macam mana kita handle hidup dulu & sekarang.
Kita perasan how people around us change untuk jadi lebih baik lagi, InsyaAllah.
&; lain-lain lagi.

The only way to remind our self is by recall our previous, capture what we have done & realize that we still have chance to improved. -Izzani Zul-
&
Old moments really tell you that you have gone through a wonderful life & tell you how strong you are as you can go through everything with success. -Izzani Zul-

Bangga sikit dengan diri sendiri. AHAHA.


1 comment:

  1. *we still have chance to IMPROVE
    *Old moments?? past moments/events lagi tepat maybe..haha

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.