Sunday, June 27, 2010

Agak agak macam mane yerr pada waktu itu?

Owhh kawan sepermainan, segerombolan, dan sebondong-bondong. Harap maaf, ayat kel*ng (harap2 kel*ng tak bace blog aku) menjadi intro untuk entri kali ini. Kenapa tiba tiba keluar ayat macam kel*ng? Sebab saya aku tengah pening. Ishh, tiap kali tulis jer mesti nak terjadi skema. saya saya saya. Tuh tukar jadi aku jer. Biar tak menarik pun janji sempoi.

Erm. Semakin hari semakin ketandusan idea. Owhh. Nak tulis ape nieh. ______________________________________________________. Speechless buat seketika. Kejap. Rasa macam nak terbuang air kecil sekejap. Skema lagi. Untuk terus terang aku nak pegi toilet lahh nak terkenc***. Tanak jadi rude dowh cakap ayat kasar kasar. Pakai star * sudaahh.

Izzani Zulkifle ke toilet. (Nie pun nak cakap ker? Sukati laahhh)

Waahh. Legaaa. Lepas dah membuang tadi baru rasa ada idea. Perut dah selesa. Takde tertahan tahan macam tadi lagi.

Dah laa. Ade cerita pasal isu membuang urine pulak. Masuk cerita. Siang tadi sekolah abah aku dulu dulu SMK Seri Perak (SEMARAK) buat reunion untuk semua ex-students. Ramai giler giler laahh orang. Sebab die gather kan dari student 1960an, 1970an, 1980an, 1990an, dan 2000an. Teringat pulak sambutan Jubli Perak MRSM Taiping dulu. Syok kot. Tak pasal pasal dapat makan dekat Bukit Merah free free jer. Pasal makan memang Izzani Zulkifle suke. Dah diketahui umum pun. :))

Ya Allah, kau hindari laahh Izzani Zulkifle dari gejala asik merepek jer niehh. amin.

Doa dimakbulkan. Tanak merepek dah.

Lepas tuh, memeang ramai laa orang. Syok jer tengok gelagat gelagat beliau (untuk orang dewasa en, kene laa gune bahase yang hormat n polite sikit) bila jumpe balik lepas 26 tahun. Ade yang, "Aihh, putih dah rambut kau yer..", ade pulak yang, "Aihh, dah PJK dah semua yer..", ade lagi yang, "Lain da kau sekarang yer..", dan ada tuh yang macam macam lagi laa. Tak larat nak tulis semua.

Aku pergi berdua jer dengan abah tadi. Buat ape aku ikut? Saje jer nak menyibuk di situ. Dapat makan free at least pun. See, makan lagi yang ditekankan di sini. :B

Tak de laa. Untung jugak aku ikut. Kene jadi camerawoman bertauliah tadi. Berbanyak-banyak camera kawan-kawan abah punye aku kene pegang tadi. Sampai ade uncle tuh cakap, "Untung jugak anak kau ikut Zul, boleh tolong tangkapkan gambar.." Ahaha. Tergelak aku dengar.

Tibe-tibe aku berkhayal (bukan sebab bende haram tuh ea). Aku terbayang macam mane pulak gaye kite kite, maksudnye kawan kawan aku dan termasuk aku skali laa, bile kitorang buat reunion 26 tahun lagi tuuhh. Teringin nak tau gelagat gelagat kami nanti. Doremon, boleh tak kau datang sini sekarang kasi aku mesin mase depan. Aku nak tengok gelagat tuh jerr. Mesti menarik kan?

Owhh. Bila dah on the way nak balik aku lalu laa banyak kedai emas. Terwonder sekejap. Kenapa kedai emas sepanjang perjalanan tuh ade WAH. Kedai satu, Kedai Emas Wah Cheong. Kedai dua, Kedai Emas Wah Shing. Kedai tiga, Kedai Emas Wah Weng. Mungkin sebab emas berkilau kilau dari dalam kedai, bila orang lalu jer, semua cakap Waaaahhhhh. Begitulah ceritanyaa.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.