Saturday, December 22, 2012

Get ready for my baby denture.

Assalamualaikum.

People, my very first denture will be release very soon. HEHE. Cewah, dah macam nak promote barang pule. Excited nyaaa. Teruja tau teruja. HAHA. If korang ada dalam course dentistry nie, you all akan tau betapa terujanya kalian bila denture/ gigi palsu yang korang buat dah siap tau.

Why? Sebab proses nak buatnya saaaangaaaat panjang, saaaaangaaaat lama, saaaaaangaaaat teliti & saaaangaaat memerlukan kesabaran. Actually benda-benda tuh semua berasal dari serbuk & cecair jer which what we call as polymer & monomer. But, how great dari cecair dan serbuk tuh boleh jadi gigi palsu. But people, never forget yang Allah is The Greatest. Even tangan creative mana pun, seriously tak akan jadi secantik ciptaan Tuhan. Mesti ada lack jugak dekat mana-mana.

Currently kita orang ada dekat almost final stage which is stage untuk finishing. Dalam finishing nie, kitorang kena trimming, polishing and bersihkan lah dari segala benda-benda asing. Trimming tuh bertujuan nak buang mana-mana part yang tak perlu, yang akan menyakitkan atau buat patient tak selesa. While, polishing pula bertujuan nak buat denture itu jadi berkilat bergemerlapan ibarat gusi kita. HEHE.

Next Friday going to be the evaluation day. So, doa doa kan lah saya dan kawan-kawan dapat go through the evaluation day dengan cemerlang ya. Terima kasih semua. Will release my baby denture soon. Wait!

Before finishing. Wax up process.


0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.