Wednesday, February 6, 2013

Apa ada dalam piramid?

Kelas DPH (Dental Public Health) hari ini kitorang belajar pasal Nutrients. Biasalah. Jaga gigi tuh jaga jugak, tapi makan pun kena jaga jugak.

Well. Bila dapat tajuk yang leisure macam ini, memang tak mengantuk betul lah dalam kelas. Dapat concentrate. Walaupun kelas petang. Yalah. Tajuk lepak lepak cakap pasal makan, makanan apa yang baik, yang banyak Monosodium Glutamate apa semua. Ditambah pula dengan foods love me, memang ngam sangat lah tuh. HAHAHA.

So, salah satu yang appear dalam slide Dr tadi,


"Based on the food pyramid, what do we have in the bottom?", tanya lecturer.

Dengan yakin aku menjawab, "Tepung,....."

Belum sempat aku habiskan ayat aku, budak-budak kelas serta lecturer ketawa ketawa. Aku tengah blur. Rupanya, faham lah aku yang lecturer itu tanya nutrient class apa yang ada dalam food pyramid bawah sekali tuh & jawapannya carbohydrate.

Mana lah aku tahu. Aku ingat kan dia tanya, apa yang ada dalam food pyramid bawah sekali tuh. Baru nak jawab; tepung, biskut, roti, jagung, kentang etc etc etc.

Begitulah kisah aku memalukan diri sendiri pada hari ini. HAHAHA.




0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.