Tuesday, January 8, 2013

Baby denture.

Malam sayup. Angin tiup redup-redup. Telinga jinak melayan 'Bayangan Gurauan - Mega', gara-gara pengaruh AJL semalam. Mantap.

Dah lah. Jangan nak poyyyooo sangat, kata Johan. Macam mana yer nak buat bunyi sengau dalam bentuk wording nie? Ponyo? Dah macam penyu jer aku rasa. Poyyhooo? Lagi pelik. Entah lah. Pandai tangkap sendiri lah.

As mentioned before, aku nak update kan pasal my baby denture. Why baby? Sebab inilah julung-julung kalinya aku melahirkan gigi palsu aku sendiri. Dengan air tangan sendiri. Wohooo! Tak sangka tak sangka. Angkat kening sikit.

Presenting...




p/s: Gigi palsu kena sentiasa letak dalam air tau. Untuk nak elakkan any dimensional change. Kalau dia terkembang or terkecut dek kerana environment kita nie, nanti dah tak fix dengan patient.

Tapi, alangkah patah seribu hatiku bila mengenangkan....


PATAH weh PATAH!

Actually, this is one of our requirement jugak. Bila kita dah siap denture, technician akan patahkan, and now kita orang tengah dalam process untuk repair pulak. So, thats it. Our requirement, REPAIR. In progress.

Tentang macam mana process nak buat nie semua nanti lah kita ceritakan dalam post yang lebih ilmiah ya. Step by step.

Alhamdulillah. Syukur dan sangat lega.



0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.