Wednesday, October 5, 2011

Another story of stu-Dent.

Assalamualaikum :)

Banyak gilaa cerita yang aku postpone untuk blog aku nie yang akhirnya aku rasa, "Ala, tak jadi lah nak post pasal tuh". Cerita pasal aku dengan roomate outing sampai Teluk Cempedak tuh memang best lah. Seronok belajar dekat Kuantan nie sebab tuh lah. Ada pantai, nyaman, tak sibuk macam di kota. Nak outing pun rasa tenang. Tak perlu fikir jam semua bagai. Lagi, cerita pasal kitorang satu kelas konvoi pergi open house rumah classmate kitorang. Gempak. Perempuan semua naik kereta, brothers semua naik motor. Alahai, brothers tujuh orang jer kot kelas kitorang sampai laaaaaaaahh grad UIA nie nanti. HAHA.

Okay. Cukup pasal minggu-minggu lepas dan sebagainya. Sekarang aku nak cerita yang sekarang. Yang sedang berlaku sekarang.

Firstly, hari nie kitorang dapat kelas baru. Lagi luas, lagi selesa, cuma kelas lama dulu lagi sejuk lah. Tapi tak kisah pun. Kelas lama dulu sejuk-sejuk pun at last menggigil bukan main. HAHA. Paling best aku suka part meja tuh. Kalau before this, kelas lama, meja dia yang melekat boleh lipat-lipat dengan kerusi tuh, kali nie dapat meja besar macam sekolah. Selesa beb! Boleh aku letak semua perkakas-perkakas, botol air, cermin mata, handphone atas meja instead of atas riba macam dulu. HAHAHA.

Kelas kitorang kali nie dekat dengan semuaaa benda. Toilet dekat, nak beli makanan dekat, surau pun dekat. So, memang kitorang bertapa dalam kelas tuh dari pagi sampai petang tak gerak-gerak lah. See, lunch pun dalam kelas. HAHAHA. Untuk pengetahuan semua, corse aku best sebab kitorang tak perlu tau subject nie venue mane, subject next venue mane. Tak perlu nak pindah-pindah kelas. Kitorang duduk jer dalam kelas yang sama untuk semua subject, lecturer yang akan masuk. Ala, macam kelas dekat sekolah. Satu kelas jer kan. Jadi dua bila tambah lab. HAHA.


Aku harap kitorang dapat pindah blok Dentistry yang baru tuh secepat mungkin.

Secondly, hari nie kitorang dapat model gigi. Full model for primary and secondary. Ahh, dah lama menanti saat ini. Sebab apa? Sebab sangat susah okay bila lecturer ajar dekat depan tak de model depan mata. Gigi tuh sangat micro saiznya, tak dapat nak bayang bila masuk part yang sekecil-kecil dekat surface gigi kita tuh. Sebelum nie, bila lecturer explain dekat depan, aku dengan kawan-kawan aku bukak cermin tengok gigi sendiri, cari part yang lecturer tuh tengah ajar. Agak kelakar lah juga di situ. AHAHA.


Model gigi nie dapat sorang satu. Loan jer lah dari Kulliyyah. End of year 1, kena pulang balik. So, make sure, jangan hilang sebatang pun gigi. Kalau hilang sebatang jer pun, kena bayar untuk sekotak. RM400. Oooowhaaat? HAHA. Mahal en. Oh! Lupa lah. Kitorang dapat sekali dengan instrument untuk carving. Nanti lah, bila dah start carving aku cerita pasal tuh pulak.

Orait. Itu saja kot yang aku nak cerita untuk hari nie. Actually, aku dah mula rindu semuaaaa orang yang bermakna dalam hidup aku. Yup. Memang tiap hari aku rindu. Tapi, sekarang nie aku dah sangat-sangat rindu.

Aku rindu ibu dengan abah. Aku harap ibu dengan abah jadi datang sini minggu nie. Amin amin amin. Aku rindu adik-adik aku. Nak gurau-gurau dengan diorang. Nak marah-marah diorang. HIHIHI. Adik aku Affiq tuh tengah PMR sekarang nie. Sebagai Kaklong, aku pun tumpang rasa berdebarnya sekali. Kaklong doakan Affiq dapat jawab dengan baik. InsyaAllah. Aku akan call adik aku tuh hari-hari sepanjang minggu exam dia nie. Bagi semangat, tolong-tolong sikit mana yang boleh walaupun jauh. Aku rindu rumah. Entah lah, aku rasa aku macam tak sabar nak balik rumah, nak jejakkan kaki dekat rumah. Dan, ermmm.. aku rindu Rahman jugak. All these people give lot of happiness to me. Aku akan simpan mereka semua dalam hati aku. InsyaAllah :')


0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.