Friday, October 21, 2011

Stu-Dent diary IV.

Okay okay. Cepat-cepat. Nak update blog secara laju nieh sebab nak tidur dah nie. HAHA.

Assalamualaikum kawan-kawan. Hari nie Izzani nak bercerita lagi. Mahu dengar atau tidak? Ohh. Mungkin Izzani akan biarkan anda mendengar cerita dengan gambar jer lah okay. Set!

Ini minggu nie punya cerita.

Minggu lepas adalah minggu ter-busy sedunia wa cakap lu. Tugas harian; balik kelas, petang practice futsal, malam practice role play. Never end. Sampai lah hari kejadian.

Mula-mula hari Sabtu. Hari Sabtu tuh jangan cakap lah, memang tak jumpa bilik dah sampai tengah malam. Role  play-Role play-Role play. Sangat penat lah okay.

Betapa tersenyum nye Izzani yer sampai kan tak nampak mata. HAHA. Nampak macam ceria gilaa, tapi, tak tau masa tuh tengah kelam kelibut prepare props. HAHAHA.
Yeaahh. This is my group named ECTOPIC.  We present about AMALGAM WARS. Although we can't manage to win best performance that night, but, we managed to win The Best Props. HAHA. The most cheapest props. Pakai kotak-kotak jer, but Alhamdulillah, at least we win one. Dan aku rasa puas hati sangat-sangat dengan persembahan group aku lepas kitorang berhempas pulas beberapa minggu untuk benda nie, akhirnya, SUCCESS! :)
Last but not least from Scientific Night - Role Play.
My Batch with dean. Nampak tak yang kacak bergaya berdiri di depan pentas itu? He is our dean. Sangat-sangat baik dan sangat-sangat enjoy berada dalam Kulliyyah nie. Dean yang sangat caring dengan anak-anak buahnya. Pernah tak korang nampak Dean bergurau senda dengan student-nya? Bertepuk tampar dengan student-nya? Bersembang-sembang, lawak jenaka dengan student-nya? Yes. Our Dean done it :)

Orait. I'm done with role play. Malam habis Scientific Night tuh memang semua orang rasa legaaaa sangat-sangat dan aim untuk besoknya nak bersungguh-sungguh untuk enjoy kelegaan dari role play.

Bersungguh-sungguh untuk apa? Okay. Mari sambung cerita.

Besoknya pulak, Ahad, kitorang ada Interbatch Game. Again, aktiviti Dental Family lah kan. Seperti yang dah dikatakan, aku main Futsal. Tak pilih Netball sebab dah lama tinggalkan zaman netball. Tak main Volley sebab tak pandai main Volley. Tak pilih badminton sebab tak suka main game yang sorang-sorang. Tak pilih ping-pong sebab tak pandai main ping-pong. Pilih futsal sebab rasa enjoy main futsal. HIHI.

As usual, aku dan roomate-roomate memang semangat sampai Sport Complex awal-awal pagi. HAHAHA.
Futsal team.
Menang ker kalah, ehem ehem, tak nak bagi tau laah. Segan okayy. Yang pasti 2nd year, 3rd year, 4th year, and 5th year sangat terror nak dibandingkan dengan kitorang yang 1st year nie. HAHAHA.
Again, US. Dentistry student first year. Masa nie dah petang sangat, ramai yang dah balik. Those hampers antara hadiah yang kitorang dapat dari atlit-atlit kita.
Takpe. Cuba lagi tahun depan. Kita ada empat tahun lagi untuk game Interbatch nie. HAHA.
Habis Interbacth, semua orang balik, mandi dan tidur dengan sangat nyenyak dan lena nya. HAHA. Lepas tuh, pagi besoknya, semua orang pergi kelas jalan macam orang mengandung. Semua orang sakit urat, sakit kaki, sakit badan, sakit tangan dan macam-macam lagi. Kelakar. Semua muka lemau jer masa hari Isnin tuh termasuklah aku. HAHAHA.

Masuk ke hari Selasa. Hari Selasa tuh kitorang ada Screening for Hepatitis B. Kitorang kena ambil darah untuk cek ada Hepatitis B atau tak. Untuk any clinical students which means yang akan deal dengan patient, kitorang tak boleh ada Hepatitis B. If anyone positive, dia terpaksa tukar corse yang non-clinical. Alhamdulillah. Rabu tuh result keluar. Semua batch aku negative for Hepatitis B. Lega semua orang.

AHAHA. Izzani Izzani. Mari aku nak cerita sikit.
Orang lain kena cucuk sebelah tangan, aku kena cucuk dua-dua tangan.
Mula-mula aku hulur tangan kanan. Jarum pun dicucuk. Auch! Pedih sikit lah. Lepas tuh, bila connect dengan tube, darah tak keluar. Orang tuh pun dok gerak-gerak kan jarum tuh, pusing-pusing jarum tuh, darah tak keluar jugak. Masa dia gerakkan jarum tuh, jangan kata lah. Ngilu kot aku rasa. HAHA. Aku pun pandai. Masa kena cucuk, dok gelak-gelak dengan kawan, urat pun lari-lari lah. HAHA.
Lepas tuh, kena lah tukar, cucuk tangan kiri pulak. Nervous masa tuh takut darah tak keluar lagi. Orang tuh inject dan Alhamdulillah, keluar pun darah aku. Fuhh! Fuhh! Legaa. HAHA.
... Khamis ...

Dan Jumaat tiba. Okay. Jumaat tak nak cakap banyak lah. Cukup lah kalau aku kata, aku tak sabar. Aku akan balik rumah hari Jumaat nie. Tiket bas pukul 12.30 tengah hari. Yayayy! Horaaayy! Yippie Yippie! Aku cuti sampai Rabu. Aku nak balik KL jumpa insan-insan tersayang. Bye. :)




0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.