Wednesday, November 2, 2011

Bila kita dah rasa lega.

Rasa macam sekarang nie dah boleh lega. Of corse! Pasal kereta. HAHA. Tiba-tiba aku rasa aku macam perempuan yang dulunya aku fikir tak payah nak ambil tau sangat lah pasal kereta, dah tukar jadi perempuan yang, "Hey! Aku kena ambil tahu jugak pasal kereta." HAHAHA.

Satu. Aku lega sebab kereta aku dah siap. Sebenarnya dah siap dari semalam pun. Aku dah ambil semalam lagi lepas kelas. Aku suka sangat bila tengok kereta aku dah tak concave dan tak calar balar dekat workshop semalam. Oh heyy, rasa macam dapat kereta baru, cumaaa, pintu depan jer lah yang nampak macam baru. HAHA. Aku rasa kelakar bila tengok pintu depan fuhh berkilat macam baru, tapi pintu belakang, aihh berdebu debu.

Asalnya dia polish sebelah sebab tak nak nampak sangat beza cat baru dengan cat lama. Warna cat tuh tak nampak beza pun, cume yelah, benda baru dengan benda lama mesti ada beza SIKIT. Demand tak aku bila aku mintak orang workshop tuh polish satu kereta? Lagi demand tak aku bila mintak orang workshop tuh basuhkan sekali kereta aku? Bertambah demand tak aku bila aku mintak orang workshop tuh wax kereta aku semua sekali? TAPI, tak mintak tambah harga. HAHA. Nak buat macam mana, orang workshop tuh baik, dia setuju nak buat semua yang di atas tanpa minta tambah harga. Memang seronok lah aku. Berkali-kali terima kasih aku lontarkan. HAHAHA. Biasalah, atas nama "student" memang boleh selalu dapat diskaun. Wayang pun bagi kau diskaun bila tau yang kau "student". HAHA. *Tapi basuh dengan wax tuh belum buat lagi. Kena tinggal kereta situ. So, kemudian pun boleh*.

Dua. Aku lega orang yang terlanggar kereta aku tuh dah message aku. Syukur. Aku tau, budak UIA nie semua baik-baik. Sebab tuh aku malas nak emo, nak mencarut (sorry, aku memang tak pandai mencarut kecuali perkataan 'bengong'), nak marah-marah tak tentu pasal. Bagi aku, cukup sekadar aku sedih bila lihat kereta aku kemik, dan tentang siapa kenapa bagaimana dia terlanggar tuh semua aku letak nombor dua. Maaflah, bukan jenis aku nak marah-marah, nak bengang-bengang dekat orang.

Oh ya! Pasal bayaran tuh aku tak fikir pun lagi. Aku cuba tanya abah sebab kereta tuh bukan lah hak milik aku, bukan duit aku, tapi, abah reply, "Bayaran terpulang kepada kaklong". Alamak. Macam mana nieh? Takkan sampai hati aku nak minta orang yang terlanggar tuh bayar full. Kita student semua pun buntu duit. Aku faham tuh. Nanti la aku fikirkan kemudian. Tak perlu nak rushing-rushing sangat pun fikir pasal bayaran tuh.

Okay. Cukup sampai situ. Salam :)

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.