Sunday, October 7, 2012

Ber'posing'

Assalamualaikum.

Facebook. Subhanallah. Cantik-cantik belaka ciptaan Allah.
Gambar kawan-kawan. Bertudung, berposing sederhana, reaksi muka senyum saja.

Berposing sederhana yang aku maksudkan, cukup sekadar berdiri atau duduk tanpa melentik liuk lentuk sampai nampak susuk tubuh. Cukup sekadar senyum, tiada mulut itik, tiada mata kenyit dan sebagainya.

Aku bersyukur setakat hari ini aku tidak lagi dikurniakan nafsu berposing muncung-muncung. Dan aku pun jarang-jarang ada keinginan nak tangkap gambar sendiri dari camera sendiri sambil camera diletakkan sedikit atas dari paras kepala. Aww. Malu lah. Lagi satu, aksi posing posing depan webcame. Ini nampak macam formal sikit lah dari handphone paras atas kepala, TAPI kalau jenis posing nya sama, ala lebih kurang saja.

Bila bergambar, aku lebih prefer duduk atau berdiri, sambil buat peace, senyum nampak gigi dan sepetkan mata. Opss tidak. Jangan salah sangka, tidak pernah sekali pun aku suka-suka saja saja sepetkan mata. TAPI, mata itu sendiri ter'shrinkage' sendiri tanpa pengetahuan aku. HAHA. Kadang-kadang sampai ada orang tegur, "Nak nyanyi lagu Negaraku ker Izzani?". Berdiri tegak punya pasal bila bergambar.

Tapi, ikut juga lah keadaan. Kalau keadaan masa itu dah rasa bosan dengan peace, gaya lain juga tertakluk pada perubahan asalkan aku rasakan ia tak over dose.

AHHH. Aku memang lemah lah bab berdepan dengan camera. Semuanya jadi kaku, malu. Tapi aku percaya yang,
Tak fotogenik tak apa, asal kan bila orang pandang, orang selesa, orang tak keji tak kutuk.


0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.