Wednesday, September 8, 2010

Saya penyampai mohor mohor besar raja raja mengisytiharkan,

Haa. Tak sabar nak raya lah tuh dengar annoucement macam tuh. Hee.

Rasa macam baru eight minutes ago aku post satu entri. Nak post lagi satu? Yelah cik kak, tadi tuh baru aku dok tayang tayang kad raya aku, belom lagi aku ucap mintak maap ape sume lagi, aku jawab.

Kalau ikut perangkaan aku, aku nak wish, takut pulak nak guna perkataan wish wish nieh. Karang kena banned macam iklan tv3 karang, tak ker naye. Kalau ikut perangkaan aku, aku nak ucap mase subuh subuh hari raya tuh. Baru ade feel kata orang.

Tapi aku tau, besok aku dah nak gerak balik kampung. Bawak broadband nieh balik kampung kalau takda line, takda makna jugak kan. Kot nak ucap besok pagi pagi, dibuatnya encik Zulkifle melaungkan nama aku suruh packing pergi mandi siap siap ape semua, dengan aku nak betol betolkan lagi entri nieh kot ade herot berot sane sini, tak ker lembap jadinye semua perkara kan? Jadinye, baik laah aku ucap malam malam bute nieh.

Kawan kawan sekalian alam, blogger bloggie, readers readie, followers follow me, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI yang bakal menjelma dua hari dari sekarang. Takyah dok countdown laah. Teruskan dulu ibadah puasa dengan amalan amalan ape yang patut.

Nanti lusa agak agak uncle penyampai mohor mohor besar raja raja tuh dah tertera depan kaca tv, dok cakap, Saya penyampai mohor mohor besar raja raja mengiystiharkan.....(dah hafal dah skrip tuh), duduk laa kau orang depan tv ngadap beliau sambil tepuk tepuk tangan senyum senyum pisang tanda besok nak raya yer. Jangan pulak pergi uloq kepala keluar tingkap carik anak bulan. Memang tak nampak laa kalau kampung kau orang bukan atas bukit.

Tahniah buat semua atas kejayaan menyempurnakan ibadah puasa tahun nie dengan baik. Moge Ramadhan tahun depan lebih bermakna buat semua, dan moge Syawal yang mendatang nie memberikan kegembiraan buat umat Islam seluruhnya.

Mohon ampun maaf restu ape semua atas segala perbuatan, perkataan, tingkah laku, makanan dan minuman yang diberikan. Andai ada tersilap di mana mana mohon maaf semuanya.

Macam biasa, jemput laah datang rumah. Hari hari pun open house. Takda close nya. Kalau takda kat rumah, jemput datang bilik dekat UIA pun takpa. HAHA.

Salam Aidilfitri daripada Izzani dan keluarga.

3 comments:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.