Wednesday, February 9, 2011

Kisah dua masalah.

Izzani sekarang ade dua masalah besar. Tapi dekat Facebook bagi tau satu jer, sebab yang lagi satu tak berapa nak besar.

Satu, aku tak reti nak bajet berapa banyak serbuk pencuci atau pun detergent yang diperlukan untuk basuh sejumlah paket baju. HAHA! Gelakkan dia. kah kah kah!


Selalu aku pakai taruk jer sesuka hati aku. Baju banyak pun satu penutup, baju sikit pun satu penutup. Lepas aku pikir-pikir balik, tokey balak bankrup kalau aku buat macam tuh.

Jadi, azam lepas nieh, belajar sukat serbuk dan cecair pencuci dengan ibu. Tak pun, dengan encik Google pun boleh juga. Macam belajar buat spaghetti lepas SPM hari tuh. Encik Google yang bantu. HAHA!

Keduanya, aku suka taip message panjang berjela. Tengok saje status-status Facebook aku. Kalau tak cecah dua line tak sah. Sebab tuh aku nak facebook yang dulu, sebab tulisan dia gedabak-gedabak. Aku tulis panjang banyak-banyak line pun orang anggap sebab tulisan gedabak. Sekarang tulisan macam semut api. Tulis panjang sikit, dah macam budak sekolah buat karangan Bahasa Melayu.

Owhh. Tuh pasal Facebook. Pasal message dalam handphone pulak. Pun nak panjang berjela. Kalau tak cecah dua page tak sah. Kalau dekat ehem ehem panjang pun tak pe lah. Bermakna. Kalau Aiman tak kisah, Izzani lagi lagi laa tak kisah. Hihi.

Tapi message simple-simple biasa-biasa dekat orang-orang lain pun panjang jugak (kadang-kadang). Sampai dua page jugak lah. Macam mane nak save kredit cenggini? Hehe.

Nie rahsia. Jangan bagi tau orang kenamaan tau. :P Aku tak berapa nak reti tulis shortform gila-gila dalam message. Shortform sikit-sikit boleh laa. Lagi satu, message aku selalu banyak ketawa itik, HAHA HIHI HEHE. Mane tak panjang message tuh. HAHA!

Dah. Yang masalah kedua nieh takde azam. Orang cakap, Aku tetap aku kan. Jadi, aku yang suka taip panjang-panjang tuh tetap aku lah. Yer dok? :)

2 comments:

  1. oh zany, anis pun tersuka spell secara penuh :P
    pd anis, lagi baik spell penuh kalau kita asyik guna short form memanjang nanti org misunderstand lagi bahaya, kan? paling penting org dapat faham apa yg kita nak cakap :)

    ReplyDelete
  2. haha,zani... mintak tolong dgn encik google jer!

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.