Tuesday, February 8, 2011

Kisah Pantai Timur - Part II

Orang : Kau pergi Kelantan bawak balik ape?

Aku : Bawak balik CD Ngangkung. Hahahh!

Kami start journey dari KL then ke Kuantan, Pahang. Lepas tuh sambung lagi ke Terengganu. Dekat situ, kami overnight dekat Dungun sebab takkan laa kan nak terus direct ke Kelantan. Penat kot. Lagipun kami tak ikut highway sebab parents aku suke tengok pemandangan jalan lame.

Esoknye, kami tak direct terus pergi Kelantan. Alang-alang, pusing-pusing Terengganu dulu. Pergi Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam, and pusing-pusing Kuala Terengganu. Lepas rase dah puas punsing Ganu, sambung perjalanan ke Kelantan.

Dekat Kelantan kami overnight selama 2 hari dekat Kota Bharu. Ala, dekat dengan KB Mall tuh. Five star kot hotel Renaissance tuh. Hari-hari aku mandi air panas (padahal sebab tak tahan sejuk kan). haha.

Then, mase dekat Kelantan lah yang berjalan sakannye. Rantau Panjang, Machang, Pengkalan Chepa, Jeli. Habis dah round.

Sampai hari last tuh, nak balik. Macam biase lah, JAM! Tapi, kami buat half dulu perjalanan. Overnight dekat Dungun lagi sekali. Besoknye, singgah Kuala Kemaman jap. Orang cakap, tak lengkap lah kalau pergi pantai timur tak bawak balik keropok lekor. haha. Then, baru terus balik KL ikut highway. Petang jugak lah sampai KL lepas merempuh jam jam dan jam di jalan raya.

Dah habis. Cerita aku macam bosan jer kan? Straight tu the point jer. Yela, aku malas nak tulis panjang berjela. Pukul sekian, aku buat sekian sekian. Aku makan dekat sekian sekian. Mandi tidur meniarap merangkak ape semua. Siapa nak tau ntah.

Jadinye, aku ringkaskan cerita aku dengan sajikan gambar-gambar dekat Pantai Timur tuh okayy. Korang kisah tak? Takpe, Aiman tak kisah.


 Okayyhh. Gambar gedikz-gedikz angkat kaki nieh mase dekat Dungun. Cuace macam tengah hari, tapi nie tengah pagi-pagi buta. Nak breakfast tepi pantai.


Dah sampai Tengganu, tak sah kalau abah saya tak pergi singgah rumah Haji Hadi Awang. Orait. Yang belakang tuh masjid beliau. Dan gambar yang bawah bawah tuh, rumah beliau. Ade kereta nombor plat PAS 12.

Nampak muke kegirangan abah saya bila dapat pergi rumah Haji Hadi Awang. :)

Baiklah pelawat-pelawat sekalian. Sekarang kita berada di Kuala Terengganu. Dekat Masjid Kristal dan juga Taman Tamadun Islam.



Haa. Scene ala ala babak drama nieh dekat Pantai Cahaya Bulan, Kelantan. Indah kan? :)
Kenapa semua orang tengok handphone? Sebab abah (ada dalam kereta tuh) dah message dekat semua orang, "Waktu lawatan sudah tamat..". Haha. Kena masuk kereta dah lah tuh maknenye. hehe.
Owhh yeeeaahhh! I'm done uploading half or maybe quarter of piccass from Pantai Timur. The rest, aku tak upload dekat sini lah. Mane mampu kot belog nieh nak tampung banyak-banyak. Half pun dah cukup banyak kot. haha.

As conclusion (cewah, dah macam essay sekolah dah), mai mai datang pantai timur ramai-ramai. haha.

p/s: Gambar orang buat keropok lekor dekat Kuala Kemaman aku takde lah. Sebab aku tengah sodaapp tidoq dalam kereta mase tuh. hihihi.

1 comment:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.