Tuesday, January 10, 2012

Dr. Ezani for Izzani.



I'm sure. Everyone know her right? Winner of First Masterchef Malaysia. Dr. Ezani. She is a dentist.

Sejujurnya, aku memang tak follow sangat Masterchef Malaysia nie disebabkan ketiadaan TV di sini dan juga ketiadaan masa untuk mem-follow rancangan tersebut. Apa yang aku tau, itu pun lepas adik aku bagi tau,
"Kaklong, ade sorang peserta Masterchef, nama dia Ezani. Die doktor gigi jugak".
HAHA. Kebetulan.

And now, I'm realize, she really inspired me. Seriously, sangat lah jarang aku boleh jumpa nama Izzani-Ezani-Ezany-Izani or etc etc etc yang berjantina perempuan. Sangat rare. Selalunya lelaki. Dan beliau dah membuktikan pada Malaysia yang bahawasanya memang ade perempuan nama Ezani lah! AHAHA.

Okay. Thats not my point why she really inspired me. Boleh guna akal kot. Bila orang dah kata dan bila aku pun fikir sama, nama dah sama, bidang juga InsyaAllah sama, taaapii, bakat memasak tuh macam tak sama. AHAHA. Aku memang tak harap akan dapat bakat memasak yang sama macam Dr. Ezani nie, tapi at least bakat sebagai seorang suri rumah itu perlu lah ada bukan. HAHA. Lagi satu, makan dan makanan bukan kah perkara yang sangat sinonim dengan aku? Jadi, haruslah aku melengkapkan diri terlebih dahulu. HAHA.

Just wanna take some quotes from what she said and I think those quotes are also meant to me. HEHE.

"Ezani meletakkan ibunya sebagai sumber inspirasinya untuk memasak".
Yes! So true! Me too.

Another quote,
"Walaupun belum berkahwin, Ezani ingin sekali memasak untuk suami dan anak-anak yang disifatkannya sebagai orang yang terpenting dalam hidupnya nanti. Di manakah akan dicurahkan sepenuh kasih sayangnya kalau tidak kepada keluarga tercinta."
And again, Yes! So true! Me too. 

Izzani, please learn how to be like Dr. Ezani. Salam.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.