Friday, January 13, 2012

Harapan yang sama. Untuk besok.

Aku rindu mereka.
Kenapa setiap malam perlu rasa hiba bila kita tahu mereka sentiasa bersama kita.

Aku rindu mereka.
Suara. Gelak tawa. Cerita-cerita. Malah, makan minum pun aku nak ada mereka.

Aku rindu mereka.
Bila masa bawa diri sorang-sorang, mesti ingat mereka.
Boleh aku minta supaya mereka juga ingat aku?
Boleh kan?

Ya Allah,
Aku ada satu harapan.
Berhari-hari aku berharap untuk itu.
Dan Kau tau harapan ku.

Terima kasih.
Petang tadi Kau dah bagi aku peluang.
Malam ini..hmm..aku dapat peluang itu lagi.
Dalam waktu begini, itu pun sudah cukup untuk aku.

Sekali lagi, boleh tak aku nak berharap lagi?
Harapan yang sama. Untuk besok.



Ya Allah,
Tolong jaga orang Kuala Lumpur untuk ku.
Tolong jaga orang Shah Alam untuk ku.
Aku rindu mereka.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.