Wednesday, July 25, 2012

Facebook Birthday Card.

Kalau semalam kita bagi tutorial macam mana nak buat towel cakes & ice-cream,  ini kita nak bagi tutorial macam mana nak buat 'Facebook birthday card' pula ya.

Pertama sekali, bahan-bahannya, mesti lah kena ada kertas-kertas warna yang berkaitan dengan Facebook. Selain itu, gam dan gunting of course.

*** Gambar ini tertinggal kertas A4 putih.

Yang paling penting, untuk background, kena ada kertas warna blue black dan kertas warna biru 2 tones. Cewah, dah macam jual tudung bawal pulak dah. Maksud aku, kertas warna yang macam dalam gambar tuh. Warna biru fade dari bawah ke atas. Ada dijual di kedai-kedai buku & kedai kertas. Cuba try test cari.


Kemudian, tampal lah kertas-kertas yang berkaitan sama seperti interface Facebook ini. Untuk space tulis emel, password, nama pertama, etc. pakai kertas A4 putih. Untuk tulisan pula, tiru lah, jika Facebook punya tulisan biru, pakai pen biru, tulisan hitam, pakai pen hitam.

Untuk perkataan 'Emel' & 'Kata Laluan', aku pakai pen warna silver supaya nampak kan tulisan dia.

Lagi satu, korang boleh ubah ayat-ayat tuh ikut ayat yang korang nak bagi. Contohnya, untuk birthday card, boleh tukar word 'facebook' kepada 'hari jadi' atau pun 'birthday'.

Dan ini adalah hasil yang aku buat hari tuh. You know for who.



Selamat mencuba yer.



0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.