Sunday, July 29, 2012

Kau kenal dia, dia pun kenal dia.

The moment when kau nampak kawan kau yang kau kenal dekat tempat lain tweet/tag kawan kau sorang lagi yang korang kenal dekat tempat lain juga. Means, kau, kawan kau si A dan kawan kau si B bukan lah berada sama-sama satu sekolah, satu taman perumahan, satu tadika perpaduan atau apa-apa saja lah.

Kalau aku, mesti aku tertanya-tanya, macam mana diorang ini kenal eh? Mula lah aku menyibuk dalam conversation orang sebab curiosity aku ini sangat tinggi mengalahkan KLCC mungkin.

Antara jawapan, "Kitorang satu sekolah rendah dulu". Atau pun, "Owh, rumah kitorang dekat jer". Atau pun, "Kitorang tuisyen sama-sama dulu".

Masa itu mesti nak cakap "How small our world is/ Wah, kecilnya dunia".

Tapi aku selalu diselubungi rasa bersalah untuk nak cakap perkataan 'kecilnya dunia' sebab bagi aku, dunia ini macam besar jer.

Bila dah dapat jawapan, baru aku senyap let them continue their conversation dengan aman damai.


Psst:
Kalau kau, kawan kau si C dan kawan kau si D itu memang satu sekolah, esp satu kelas, tak payah lah pergi tanya macam mana dia orang boleh kenal. Yer dok?


0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.