Thursday, January 24, 2013

Hang Tuah.

I didn't expect for a brave man
then I get it.

I didn't expect for a gentle man
then I get it.

I didn't expect for a patient man
then I get it.

I didn't expect for a perfect man
but I get more than a perfect man.

When you are in trouble, seems like you are going to be half-way crazy, Astaghfirullah. Masa itu kalau ada seorang diri, entah apa jadi. All the way I think, I can, but actually I can't.

"Boleh saya drive? Please percaya dekat saya."

And on that time the only person that knows you very well will say NO. Masa itu rasa macam, please please percaya, saya tahu jalan. Saya dah tak ada masa, tak boleh nak fikir dah untuk bagi arahan kiri kanan atas bawah etc etc. Rasa macam, arghh, please say yes. But, that person will calm you down, let you think rationally until I understood that the NO means that he knows you very well and he loves you. Alolo.

One more thing, after you go through so many troubles, search for the hikmah. Dan Alhamdulillah. I found so many hikmah. Jujur lah, saya sangat lah tidak boleh menjadi seorang yang bertenang bila dalam keresahan. Cewah. Dan inilah benda yang paling paling paling buat aku bersyukur sebab I have someone over there who can calm me down. Bertenang. Walaupun tempoh bertenang itu tak sampai beberapa minit, but dia tak pernah bosan, tak pernah berhenti says, "Takpe. Sabar yer. Tenang tenang. Jangan risau. Semuanya okay jer." Not only for this time, but almost all the time when I am going to be half-way crazy. HAHA. How lucky I am. Syukur.

Well, lagi satu hikmah yang aku rasa hari ini, "Wow, rasa macam dah menempuh hari sebagai seorang dewasa lah". Fikir kereta, fikir jalan, fikir minyak, fikir ambil orang sekolah. And of course we hold it together. Tipulah kalau tak bangga dengan kehidupan ini.

But, dalam tenang, dalam selesai, dalam hilang semua kecelaruan, masih ada satu rasa bersalah. Pada Dia. Rasa bersalah dan tidak tenang. Astaghfirullah astaghfirullah astaghfirullah. InsyaAllah, lepas ini, aku akan cuba untuk tidak mengabaikan tanggungjawab aku. Dan semestinya rasa bersalah itu timbul bila aku yang drag semua orang dalam situasi ini. Maafkan saya.

Selepas hari ini, saya akan cuba untuk lebih bertenang (walaupun kalau tengah resah memang susah sikit), saya akan cuba untuk membuat preparation untuk sebarang kemungkinan, saya akan cuba untuk tidak menangguhkan kewajipan, paling penting, saya akan cuba untuk tidak meletakkan sebarang probability kesempatan perihal kewajipan.

Saya sayang semua.

Thanks a lot sunshine. We can make it darling!


2 comments:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.