Sunday, August 29, 2010

Aku pun orang biasa biasa. Kita sama sama share la yer. Okayy.

"Ayah, emak, saya sudah memakai hijab seperti yang kalian suruh.
Bye-bye!"

Bukan nak berlagak pandai. Bukan nak berlagak baik. Cuma sekadar berkongsi.

Tengah tengah jalan jalan dalam saluran wayar internet nie, aku singgah kejap dekat Saifulislam.com punya website. Ternampak laa gamba yang macam nieh.

Terus teringat dekat perbualan aku dengan rahman hari tuh. Dia ada tanya, macam mane perasaan mak mak bila dia pakai tudung, tapi anak dia free hair macam tuh jer?

Aku pun tak tau nak berkongsi pendapat dengan soalan tuh sebab tak tau ape jawapannye. Tapi ape ape pun mesti laa ade rase segan sikit kan. Yang penting anak tuh sendiri laa kena faham keadaan sekeliling.

Tapi, Alhamdulillah laa kitorang adik beradik pakai tudung bukan lepas kena suruh, sebab kalau kena suruh mesti ada rasa macam terpaksa kan. Kita bila dah berkawan kawan bila tengok kawan pakai tudung, secara tak langsung kita pun mintak jugak ibu abah belikan tudung.

Tapi, pakai tudung tuh bukan sebab segan dengan kawan, cuma mungkin mula mula jer macam tuh, tapi dah lama lama, dah belajar Islam dah boleh pikir mane betol mane salah kan.

Tiba tiba muncul pulak topik perbualan baru kami, "Memang betol laa orang cakap, ape ape pun pengaruh kawan tuh tetap paling kuat..".

Sudah, macam mane pulak aku nak kupas topik nieh. HEHE. Selamat beramal! :)

2 comments:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.