Sunday, August 29, 2010

Reunion campur campur budak budak Taiping.

Semalam. Begini ceritanya. Dua puluh empat haribulan ritu aku dapat message dari Roqhib.

"Salam..Nanny! Aku tau ko tengah makan. Haha. Weh, Athin ajak bukak puase same2 sabtu nie. Ko free tak?"


Maaf maaf. Roqhib memang macam tuh. Ntah bile die jadi cucu aku ntah.

Jadi, lepas aku pikir pikir jadual program aku hari Sabtu, kelihatannya di situ seperti free. Lantas aku membalas dengan menyatakan yang aku free jer.

Bila teringat ingat balik, Rahman ade bagi tau aku yang kelas 503 pun nak buat bukak puase Sabtu tuh. Athin bukan kelas tiga? Pelik. Tapi takpe. Aku follow the flow jer. Kalau kalau gabung jer kan lagi aku gumbira, dapat makan depan mata buah hati. Ahaha! Gataaaii naa. Hee.

Lantas muncul juga hari Sabtu. Aku gerak pergi Mid sekali dengan Rahman dan Hisyam naik bas Metro dua belas.

Sampai sampai jer ramai jugak laa yang dah sampai. Diorang sume kumpul depan wayang dekat tiang tiang  besi besi depan mcD tuh. Ape tak sabar nak cop burger mcD ker? Hehe. Gurau gurau.

Kelakar sungguh. Ape jadah nak duduk depan wayang sampai pukul tujuh, lalu ramai ramai segorombolan kami pergi duduk cop tempat dekat food court. Lepas pergi usha usha kedai makan dekat tingkat bawah, nampak semua penuh jer orang dah cop, pizza beratur macam nak beli tiket ktm. Baik takyah.

Dan berkumpul lah dengan kata sepakat, kita beli makanan masing masing, take away makan dekat food court. Rahman, Hisyam, Fido, Fadzley dan aku pergi Carl's Jr. Teringin nak makan burger die. Mahal mahal jugak. Tapi standard laa harga fast food. Mak aihhh, giler besar burger die. Aku makan share tiga orang pun mau tak abis tuh (yeker?).

Bila dah azan, masing masing pun dah bawak makanan masing masing, Pullah baca doa, Allahumma lakasumna wabika amanna.....Amiinnn. Dan, Makan! :)

Ape yang menariknya di sini, sepanjang aku sampai, sampai laah aku nak balik, asik kene buli jer.

Zany, bila nak berhenti makan?


Zany, makin sehat laahh kau.


Zany, pipi kau asik tembam jer.


Rahman, kau bagi Zany makan ape?


Rahman, macam mane ekonomi kewangan kau skang?


Kalau korang makan banyak mane pun tak boleh lawan Zany.


Nie, bawak Zany carik tempat makan, die boleh tau kenyang ker tak tempat tuh.


Zany, bulat laahh kau.

Yer. Yer. Lepas nie aku jadi bersegi pulak yer. HAHA. Kelakar laahh korang. Walau aku dibuli sebagaimana rupa pun, aku tetap tak kesah. Janji aku bahagia. Ahaha!

Enjoyy yesterday budak budak Taiping. HAHA.

.Apang. Anis. Far. Kama. Iffi. Moon. Syafiq. Fadzley. Pullah. Athin. Hisyam. Fido. Rahman. Izzani. Zufayri. Amyny. Toy. Wahida. Syera. Timah. Roqhib.

p/s: Nak gambar tengok dekat facebook page Far pakai camera handphone 12.1 megapixels. Hee.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.