Friday, November 5, 2010

Kisah entri bernada sayu.

Maaf. Entri bernada sayu dan beremosi seketika.

Tuhan bagi kita satu hati. Untuk satu orang. Bukan dua tiga atau empat. Jadi, manusia, jangan salah guna nikmat hati Yang Esa beri.

"Aku tak minta orang jaga hati aku. Aku cuma harap, apa yang aku buat dapat jaga hati orang." Kalau niat ikhlas, InsyaAllah, kebaikan menanti.

Hati kita bukan keras macam batu. Tapi lembut macam angin bayu. Sebab tuh amanah untuk kita kena saling jaga hati manusia supaya nanti tiada yang bersedih sayu.

Buat apa nak benci orang kalau dah tau orang tak de salah dengan kita. Jadi, "aku tak pernah dan tak nak benci orang, sebab aku tau, sifat benci tuh buat diri sendiri yang rugi."


Sekadar renungan sesama manusia.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.