Thursday, November 18, 2010

Kisah salam Aidiladha dan takbir raya.

Salam Aidiladha. Haa, aku dah agak dah. Sign in Sign in jer aku dekat belog nieh, dah agak sure dah dekat dashboard banyak cerita pasal Aidiladha nieh.

Jadinye, aku pun same-same laa mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha. Moga hidup kita sentiasa diberkati Allah dan terus menuju ke jalan yang diredhaiNya. Berkorban lah kita selagi daya. Ingat lah kita, walau sekecil mane pun kudrat yang kita korban kan, InsyaAllah, balasanNya berlipat kali ganda.

Macam-macam pesanan kan untuk hari raya nieh. Dan lagi satu, ingat lah manusia, jangan alpa. Bila dah raya Aidiladha nieh tak boleh lari lah dari daging lembu tiga empat kilo. haa. Jangan main tibai jer makan tak ingat dunia. Bawak-bawak kan mengawal nafsu pemakanan anda. Jangan nanti esok-esok haribulan klinik, hospital, rumah sakit dan farmasi-farmasi berdekatan sibuk orang pergi ambil ubat darah tinggi okayy (Minta dijauhkan. Moge semuanya baik-baik saja) :)

Maaf. Aku agak lambat menyampaikan salam raya nie kan? Almaklumlah, orang busy. haha! owhh. Tidak busy sama sekali. Aku cuma tak sempat jer nak online di awal waktu. Lagi pula, aku baru jer sampai rumah, dari kampung tadi.

Hmmm. Raya-raya macam nieh, dengar takbir dari malam tadi, teringat jugak dekat arwah atok. 14/11/10 hari tuh, genap lah setahun atok pergi mengadap Ilahi. Dah setahun dah atok pergi rupanya. Rasa macam baru kejap jer.

Aku nak jer update pasal ni hari tuh, tapi disebabkan kengkangan masa aku kena balik UIA dan juga kengkangan laptop aku yang bermasaalah, buat aku terpaksa postpone ke hari ini.

Ingat lagi tak kalian akan kisah aku yang ini. Hari tuh aku cerita-cerita dengan kawan aku detik-detik akhir atok. Nak jatuh air mata rasa. Sedih. Syahdu. Pilu. Rindu.

"Assalamualaikum. Esok 14 Nov, genap setahun abah/atok kembali ke rahmatullah. Marilah bersama-sama kita sedekahkan al-fatihah dan doakan allahyarham ditempatkan ke dalam syurga Allah. Al-Fatihah..."
Received: 13.11.10

Ini message yang abah aku sent dekat semua adik-beradik abah dan anak-anak buah bagi sama-sama kami seisi keluarga mengingati atok. Moga atok tenang di sana dan InsyaAllah, ditempatkan di dalam syurga Allah.

4 comments:

  1. sekejap je dah setahun kan??
    rase nye mcm baru je dengar cite pasal arwah atok zany.

    ReplyDelete
  2. @anis. A'ah kan anis. rasa macam baru jer hari tuh cerita, saya ambil cuti sampai hari selasa tuh. wa. rindunyee.

    ReplyDelete
  3. kengkangan, kengkangan....hmm, btol la tuh!

    ReplyDelete
  4. @rahmanwrite alamak! bile cikgu dah dtg cek spelling. mintak maap laa. tak sengaje laa. tau laa, KEKANGAN kan? haha!

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.