Sunday, January 2, 2011

Kisah bukan khas tahun baru.

Aku dah lambat sikit. Pasalnye jam dua belas malam tadi aku ade dekat kampung. Nie sekarang dah balik Jalan Duta dah.

Terus pergi bukak Facebook update status. "Ahh. Terlambat sikit post sebab jam 12 malam ade dekat kampung. Buat kawan-kawan sebaya, selamat 20 tahun. Umur dah PULUH-an. Bukan BELAS-an." Pasalnye, dah dekat sebulan aku perap status tuh dalam kepala aku. Ingatnye nak updatekan mase dua belas malam tadi laa. Tapi apekan daye. Takpe. Sempat lagi. haha.

Selamat tahun baru semua. Selamat DUA PULUH tahun aku dan  rakan sebaya. Kita bukan BELAS-an lagi. Tapi dah PULUH-an. Semoga berjaya dunia akhirat. InsyaAllah.

Sekian saje ucapan tahun baru saya. Jadinye, aku bukanlah nak cerita panjang lebar pasal tahun baru. Takde dok nak kira-kira tarikh cantik satu satu satu satu ape semua. Nak cerita pasal tahun baru? Bace jer lah yang tahun lepas punya, 2010.

Sehari sebelum hari aku balik kampung (hari Rabu), aku kemas-kemas bilik bagai nak rak. Pindah katil, meja, rak buku ape semua. Adik aku yang kecik tuh dah bosan katenye dengan susun atur yang lama. Hidup perlukan variation. Ideas for life. haha.

Sedang-sedang kemas aku jumpa macam-macam yang buat aku ingat dekat MRSM Taiping dulu.


Planner! Owhh yeah! Tanpe planner, bagaimane lah kami. Semua perancangan-perancangan hidup dekat Taiping ade dalam tuh. Lagi-lagi yang paling penting part kaler pink. Cuti! Cuti! dan Cuti!. Part yang paling scary yang kaler kelabu. Exam! Exam! dan Exam! haha!


Kita fokuskan kepada yang warna kuning tuh. Eyh, eyh, due-due kuning yer. Baiklah. Yang hujung sane tuh set-set compilation past sem question sepanjang dekat UIA nieh. Tak masuk yang sem nie punye. Banyak kan? Bukan larat nak buat semua pun. haha.

Kita kembali fokus kepada Jubli Perak tuh. Tiba-tiba aku upload status dekat Facebook cenggini,

Okayy. Aku nak start countdown untuk Jubli Emas pulak. ahaha. Semangat.

Laginye, aku cume selak-selak majalah maktab. Tengok-tengok gambar lama. Pasal majalah maktab tak perlu cerita panjang lah kot. Sebabnye dah banyak dah cerita dekat entri yang di linkan.

Taaapiii, yang link tuh majalah maktab mase form five, meh aku tunjuk sikit gambar mase form four. Tapi mintak maap laa. Gambar tangkap pakai handphone megapixel rendah memang tak clear SANGAT. haha.


Izzani yang beranak panah okayy. Sekian, jangan tenung gambar aku lame-lame. Bukan nampak pun. haha!

Cumanya, aku ade curik satu gambar. Tengok nie?


Gambar agak kabur kerana menggunakan camera handphone bermegapixel rendah. Teka-teki hari ini, siapakah yang bertanda anak panah? Tengok homeroom pun dah tau, Encik Rahman yaa beda beduu. ahaha.  "Maap encik. Tumpang curik gambar kejap boleh?" haha.

Kite bergerak pule kepada proses mengemas almari baju.


Terjumpa lah ini. Ape in? Bajulaahh. haha. Ini lah baju yang aku pakai dekat maktab. Baju kuning kain cokolat. Ade lagi satu, baju biru kain blue black. Tapi tak jumpe laa. Frust. Yang sebelah sane tuh kain hitam. Bila mase pakai? Owhh, kain tuh start pakai lepas perlantikan BWP laahh. Kain hitam baju putih. Tapi baju putihnye dah tak tau pergi mane dah. Ahh. Frust lagii.


Ape pulak nie? Bacelah tajuk tuh sendiri. PERANCANGAN TAHUNAN BIRO KEBUDAYAAN. Owhh yeahh! Ini biro yang aku pegang mase jadi BWP dulu. Mestilah kene ade Perancangan Tahunan kan.



Tapi, almaklumlah, adat kehidupan, tak semua yang kita rancang boleh jadi. Tapi syukur, tak semua, at least ade aktiviti-aktiviti yang berjaya dijalankan. Lagi-lagi dengan sokongan ahli biro art and culture, ARTURE :)

Oraitt. Setakat itu sajelah benda-benda yang aku sempat ambik-ambik gambar dan kongsi-kongsi cerita mase dekat maktab dulu. Masa akan datang, cerita pasal kenangan dekat UIA pulak.

Selamat tahun baru tau korang :)

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.