Saturday, April 16, 2011

Kisah kawan yang sporting DAN?

Najla, pinjam gambar doww. Kejaapp jeeerrr. Nanti aku pulang balik yer. HEHE.

Kadang-kadang, bila kau tiba-tiba lost dalam dunia kau sendiri, kau tak tau mana hilang senyum, gelak dan tawa kau, aku recommend kan korang carik lah kawan macam diorang :)

Seriously, korang takkan menyesal. Aku beruntung aku dapat kawan yang gilaa-gilaa seporting macam depa, dalam masa yang sama pandai jaga diri dari sociality of life. HAHA.

Tak. Maksud aku, orang selalu cakap, kawan yang sporting adelah kawan yang boleh keluar-keluar, lepak-lepak, jerit-jerit, bising-bising, jalan-jalan sana sini dengan budak-budak lelaki sampai malam. Tangkap gambar pegang-pegang bahu, boleh bertepuk tampar sukati diorang. Heyy, kalau antare lelaki-lelaki tuh dah ade girlfriend, bapak jeles en girlfriend die. HAHA.

TAPI, aku bersyukur sebab aku dipilih untuk jadi kawan bagi mereka yang sporting tapi TAK melakukan perkara-perkara di atas, malah pandai menjaga diri masing-masing daripada menjadi seperti orang-orang di atas.

Kenapa point nieh yang aku highlight kan sedangkan banyak lagi maksud-maksud kawan yang sporting mengikut kamus intelek manusia. Otak dan akal laa.

Sebabnye, point-point lain macam kawan yang pandai buat lawak tiap mase, kawan yang boleh ajak tengok movie sampai tige empat pagi, tuh semua point yang biasa kita dengar.

Tapi hari nie aku membawa kepada point yang baru. Sebab ape? Sebab perkara macam di atas lah yang manusia paling susah nak elak. Nak carik kawan yang sporting KENA carik yang pandai bergaul dengan lelaki. Nak carik kawan yang sporting KENA carik yang boleh keluar, lepak-lepak malam-malam. Kenapa tak fikir, instead of carik kawan-kawan yang sporting macam di atas, baik aku carik kawan-kawan yang sporting TAPI pandai jaga diri dan tatasusila dalam masa yang sama boleh jugak aku elak diri aku dari gejala-gejala keluar malam dan sebagainya.

Peer pressure tuh paling kuat dong! Kalau dah nama korang duduk asrama, dua puluh empat jam korang bersama kawan-kawan (ade korang roomate dengan fellow ataupun warden ker?), sedikit, lama-lama jadi banyak pengaruh kawan tuh akan masuk dalam diri korang jugak lah.

Lagi satu, aku rase tuh memang dah tanggungjawab aku kot untuk carik kawan yang sporting seperti begini. Sebab ape? Sebab dengan cara macam nie, aku takkan risau kan ibu dengan abah aku, adik-adik aku, dan "uhukk!uhukk!" terbatuk pulak. heeee. Selalu orang yang terbatuk-batuk atau sengaja buat-buat batuk nieh ade maksud kan. Haa. Korang paham sendiri laa kenapa aku buat-buat batuk tuh. hehe.

"Eyh Izzani, kenapa dia pun termasuk jugak dalam senarai insan yang kau takkan buat dia risau?"

Senang. Uhukk!Uhukk! mane yang tak risau kalau girlfriend dia keluar dengan budak-budak lelaki lain sampai balik malam-malam?

Mungkin ade. Tapi BUKAN kami. BINGO! :)

Eyhh korang, jangan lah terikat sangat dengan point aku nieh. Sebenarnya banyak lagi maksud tersirat kawan-kawan yang sporting tuh. Tuh semua subjektif kan. Cuma aku tertarik dengan point nie buat mase sekarang.

Dear friends, Hamimah Mustaffa, Husna Syaza, Aisyah Mokhtar, Nur Fatin Che Mat, Syazleen, Ayuni Razak, Hanisuhana Hamidon, Ella Hamid, Afifah Asari, Siti NoornadiyanaNajla Aufa, dan Syazwani Sofi, you all make me grow up sebagai orang yang matang dalam mengajar erti hidup untuk jadi insan yang berguna. May Allah bless you all always and forever okayy. Take care friends whenever you be :)

 Okay korang. Sekian sahaje forum perdana dari aku orait. Aku sebenarnya macam tengah lapar di waktu-waktu hujan nie, tapi belum ade selera nak makan lagi. Heeyy! Tak diet laahh! Jap, kenapa orang selalu kaitkan hujan dan lapar? Hmmmm. Nanti lah. Aku akan fikirkan kemudian. HAHA.

4 comments:

  1. hahahahahahahhaa.xpe weyh,curikla gambar aku byk mane un..kawan kan..hehehehe.one more..lagi skali nk tegaskan disini: best sgt kwn ngan koranggg!!

    ReplyDelete
  2. tq izzani, my forever klasmate.. t'haru coz ade t'selit name kat situ.. hehe.. may Allah bless u too.. :-)

    ReplyDelete
  3. waahhh yg ni buat anis terharu -.-"
    thanksss zany. ada kawan mcm korg lagi buat anis rasa selamat :) kita sama² pandai jaga diri mudahan sampai bila² mcm ni. amiin

    ReplyDelete
  4. wei izani!aggree la tu sgt subjektif kan? bg aku kawan yg sporting ialah yg menyediakan bilik "memang untuk korang, towel pon saja bawak untuk kau" HAHAHAHA

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.