Sunday, April 3, 2011

Kisah start dah short sem.

Salam. Hai korang. Aku sekarang dekat PJ dah. Ohh, I mean, UIA PJ. Short sem aku dah start dah.

Tak, sebenarnya, short sem nie dah start due minggu yang lepas lagi. Tapi sebab kitorang ambil subjek UNGS (Islamic Worldview) yang merupakan subjek main campus, so, kena tunggu lah result Streamlining corse untuk Kuliyyah yang diapply tuh dapat ker tak. Thats why start lambat. Lagipun lecturer nye bukan lecturer CFS. Diimport dari main campus (gombak or kuantan).

Dah. Korang tak payah pening-pening kira ade berapa banyak UIA dalam Malaysia nieh. HAHA. Tak banyak pun. Ade empat jer. Saya ulang sekali lagi, EMPAT jer yer. Pusat asasi ade DUA iaitu PJ dan Nilai. Manakala, main campus pun ade DUA iaitu Gombak dan Kuantan.

Okay. Di mane kita tadi?

Baiklah. Memangdangkan tadi dah settle register mahallah dan juga subjek UNGS, jadi boleh lah kita unpacking barang-barang ke dalam locker dan sebagainya. Eyhh, tuh pun dah settle dah tadi. HAHA

Tadi mase baru sampai, jumpa lah kawan-kawan, salam-salam, laga-laga pipi sebanyak tiga kali, kanan, kiri dan kanan. HAHA. Seronok rasa dapat jumpa kawan-kawan yang dah sebulan dua minggu tak jumpa.

Ermm. Ape lagi nak cakap nie? Ermm ermmm.

Ohh ya. Berkenaan dengan UNGS, wowww! kelas sangatlah full beb. Yang bagusnya dia dah siapkan jadual untuk setiap haribulan lagi tuh. Siap dengan tarikh test, tarikh hantar assignment and tarikh final exam. Efisyen kan. HAHA. Tak pe lah. Nanti bila rajin aku upload kay jadual aku. *nie komputer CC. paham-paham jer la kan, komputer CC nie selalu mendatangkan penyakit berjangkit. cuak den nak cucuk USB ker ape*

Cakap pasal bilik pulak. Sem nie aku dapat tingkat 1. Yayy! SATU. Tapi tapi, mesti dah segan nak naik lif dah. Nanti orang cakap, "alah, tingkat satu jer. naik laa tangaa". haa. Terpaksalah panjat jugak anak tangga tuh.

Alahai Zany, awat manje benor badan hang tuh. HAHA

Ohh. Pasal bilik lagi. Sekarang nie aku tak berdua dah dengan Ayuni sebab mahallah arrange-arrange macam mane ntah, tergabunglah kitorang (aku dan yuni) dengan lagi due orang. Jadinye, berempat lah kini aku dalam bilik.

Aku tak berapa kenal roomate yang lagi dua tuh. Tapi nampaknya macam sporting jer. hehe. Selamat berkenalan lah yer Izzani. HAHA.

Ehh, aku nie, kejap-kejap bahasakan diri Zany, kejap-kejap Izzani. Korang jangan keliru lah yer. Due-due tuh pun aku. hee.

Lagi ape? Lagi ape?

Takde ape dah kot. Sebab kelas pun baru nak start besok. Roomate-roomate pun belom beramah mesra bertepuk tampar lagi pun. Jadi, tak boleh nak cakap panjang-panjang lagi la kan. Wait okayy. HEHE.

Pesanan penaja : Aku bukak belog aku nie pakai Internet Explorer yang ntah zaman kurun ke berapa ntah. Yang pasti bukan yang latest yang icon die ade huruf e dengan jalur emas tuh laa. Yang nie yang huruf e dengan jalur biru same kaler dgn e tuh jugak. Pasalnya, PC nie punye Mozilla ape masalah problem ntah loading macam sampai nak aku berjanggut jer. Yaaaa, seriuos buruk gilaa jadi belog aku bila bukak dengan IE nie. Semuanya habis berterabur. HAHA.

Korang, kalau korang nak bukak belog aku (and belog siapa-siapa pun), bukaklah pakai IE yang latest or Mozilla or Google Chrome kay. Bukan lah nak kate lawa pun, tapi, sedap sikit laa mate memandang. HAHA. Kay, bye! Assalamualaikum!

1 comment:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.