Wednesday, October 14, 2009

Kau kuat!

Handphone. 2 messages received. I opened da 1st. Orait. Then replied. 2nd message. Opened. Ouh! My friend. I feel sorry for that message. Really want to be beside of her. Help her. Put away her cried. Make her smile. Make her laugh as usual with me. But sorry dear, I cannot be there.
"Zany!i need some help!give me some support quote 4 me become more btter!crap!i hate tonight!for a long tym i didnt turn into burst of tears.and tonight i was did!i really hate it!crying 4 what is over is very sucked!help me friend!" - message from her.

Kawan,
Dalam jauh sebuah perjalanan, Allah amanahkan sebuah perjuangan, terimalah dengan kekuatan. Kadang sakit yang mendatang, Kadang teman tak sehaluan, kadang cemerlang gagal dicapai, kadang hati dilukakan. Namun itulah ujian dalam mencari iman.

Kadangkadang kita berdoa untuk kuat tapi banyak pula dugaan datang, kadangkadang kita minta minda cerdik tapi masalah pula yang timbul, kadangkadang kita minta kebahagiaan tapi huruhara pula. Dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, huruhara menjadikan kita tabah. Hebatkan Allah...Semua ada hikmah.

Orait kawan. Jangan nangisnangis lagi. Aku tau kau kuat. Ingat lah, kau tak hilang segalagalanya sebab ramai lagi yang sayangkan kau. Aku kenal kau. Aku tau betapa kuat hati kau. Sebab tu aku yakin kau boleh tempuh semua ni. Bersedih hari ini, sudah tentu ade ketawa satu hari nanti.
Ingat nie, kau kuat! Okay.Senyum kawan!

Khas buat kamu sahabat.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.