Sunday, October 11, 2009

Long distance walking.

Long distance walking. Itu yg boley aku discribekn kami hari ini. Kami berjalan sgt jauh. Tidak sangka juga kami sudah berjalan sejauh itu. Mulamula tujuannya hanya utk beli tiket saja. Sahabatku sudah hendak pulang. Besok 9.30 pagi. Tiket paling awal ada malam ini. Tapi aku yg suruh dy ambil tiket besok. No need to rushing2 n still have time to chating2 tonite. Dari rumah berjalan ke ktm segambut. Sampai di ktm putra. Dari situ berjalan ke hentian bas putra dan seterusnya ke the mall. Utk cuci mata dan cuci dompet. The Mall sgt lawak. Sudahla pening, berpusingpusing pulak tuh. Fatin cop pada satu purse warna putih. Dan aku cop pada satu bag warna putih. HAHA. Burp..burp.. Perot bunyik. Singgah McD. Chicken McDeluxe. Itu mmg fav aku.

Apa yg lawaknya? 2 kali pergi information counter. Mulamula tanya mana ATM. Padahal kami sudah lalu pun. BESARBESAR tulis kat situ ATM. kedua. Kami dtg lagi di kaunter pertanyaan. "Surau kat mane?". Org tuh cakap tingkat 8. Terkejut jgk tgk dekat lif The Mall rupanya ade sampai 33 tingkat. SGT TAK PERCAYA!. Sampai tingkat 8.tgk kosong ajer. Pusingpusing carik surau. Keluar pintu nampak car park jer. Jalanjalan sampai masuk Legend Hotel. utk crk surau. Tak jumpa!. Apa yg kami jumpa. Hanya signboard bertulisan SURAU dan anak panah sahaja. Kami ikut anak panah itu. Masih tidak jumpa. Nampak sagnboard kedua. Masih bertulis SURAU dan ada anak panah. Ikut saja anak panah itu. Kepala sudah pusing. Nampak signboard ketiga. Masih bertulis SURAU dan anak panahnya. Ikut juga. Dan...akhirnyaaaa. Nampak signboard keempat dan masih bertulis SURAU tp tanpa anak panah. Ya! Itulah SURAU. Kami berjaya. Ruparupanya kami salah pintu. Surau depan lif itu aje rupanya. Wa kena beb!

Dan selesai solat. Jam masih awal. Duduk saja depan Starbuck. Merenung jauh dan nampak tandatanda masih byk kedai di hadapan sana. Apa lagi. Kerusi Starbuck pun tak sempat panas. Terus kaki menggatal ke sana. Berjalan. Tautau saja. Aku dan Fatin sudah berada di Chow Kit road. Perghh.. SGT TAK PERCAYA. Sejauh itu kami berjalan. Masuk HariHari.UO. dan kedaikedai lain. Tak beli pun. Tengok aja kerna ringgit tiada. Tengah jalan,aku haus. Fatin kata "Bukan ke baru minum tadi? Cepatnya kau haus". Ya! Itu lah kelebihanku. Perutku TONG AIR. 3 cawan pun senang aja aku habiskan. HAHA. Tadi hanya beli air mineral dan jambu sahaja sambil jalan. Sudah petang. Kami berjalan pulang. Oh! Aku sudah lupa mana satu jalan tadi. Fatin nampak KFC. dan itulah petandanya. Yay! Sudah jumpa. Kami terus berjalan semula dan sampai di ktm putra. Tunggu.Naik.Sampai ktm segambut. Akhirnya sampai di rumah jam 6.30 ptg.
Inilah long distance journey.
rumah - ktm segambut - ktm putra - hentian putra - the mall - chow kit road - ktm putra - ktm segambut - rumah semula.


0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.