Saturday, May 22, 2010

Memang budak budak suke buat macam tuh ea?

Aku mengakuu aku memang jarang pegi jogging. Sebab tuh aku jaadi sangat comel macam nieh. Hahh? -___-"

Taapi, itu tak bermaksud saya tak pergi beriadah. Cewaah! Dulu yer laa. Dekat maktab. Seyes malas nak beriadah. Bilaa orang tanye buat ape? Tengah riadah. Haa. Yela. Riadah duduk dekat DS (Dewan Selera) gosip gosip. Aiihh.

Tapi petang taadi lain tau. Dah lama sangat dah terperap macam anak dara dekat rumah. Heyy! Itu tak bermaksud aku anak terunaa tau. Tak Tak. Maksudnye di situ ialah, orang orang orang kaan selalu guna cakap dekat anak anak lelaki mereka, kalau asik duduk terperap jer dekat rumah macam anak dara. Untuk yang memang anak dara tak boleh guna ayat tuhh ea sebagai perumpamaan?

Okayy. Kalau tak boleh saya tukar.

Tapi petang taadi lain tau. Dah lama sangat dah terperap macam anak teruna (direfekan kepada anak teruna yang jarang keluar rumah) dekat rumah. Aku taknak laa orang cakap jadi katak bawah tempurung. Nak jugak tau dunia luar kan.

Jaadi, aku dengan secara tak sengaja telah mengajak adik adik aku keluar untuk lepak lepak dekat taman. Kenapa aku cakap secara tak sengaja? Sebab bilaa dah ajak rase macam malas laa pulak. Tapi tak baik tarik balik kata-kata, terpaksa setuju jugak.

"Kaklong, kitaa keluar pukul 6.00 tau..", adik aku cakap.

"Erm. Erm. 6.15 laa, tau tau..", aku cakap. Sebab saje saje melambatkan sikit. Takyah keluar lama lama. Bijak taakk?

Pukul 6.15.

Disebabkan perasaan yang malas, memang saya tak siap siap pun laagi. Tudung tak iron ape semua. Adik saya mulaa naik berang. Aku jugak yang cool. Kenapa? Sebab saje jer nak siap lambat lambat. HEE.

Tepat jam 6.40 baru laah aku selesai bersiap. Pukul 7.00 dah kene balik rumah dah. Keluar lepak lepak ape jadahnye macam tuh, 20 minit jer. Sukati laaahh! HAHA.

Dan melepak di taman tengok budak budak main badminton, main gelongsor, main segala haiwan yang ade dekat taman tuh. Kenapa haiwan? Sebab permainan budak budak sekarang semuanya dalam bentuk bentuk haiwan. Kuda laa kambing laa.

Budak budak kan memang suka menjerit jerit. Tak tau apesal. Hobi kot. Di satu sudut hujung taman, ade laa beberapa orang budak budak sedang menjerit yang buat aku ketawa dan tercakap, "Bengong budak nieh..". Tak sengaja laa. Terkeluar sendiri ayat tuhh. Maaf laa dik yer.
Yang adik pergi menjerit macam nieh siapa suruh,

"Seeelamaat pagi petang..!!!" (dalam tone upin dan ipin). Hahhh??

Kelakar laa dik. Bukan upin dan ipin cakap, selamat pagi, cikgu ker? Aisehh. =.="

Ade laagi satu sudut budak budak tengah practice menyanyi. Tuh laagi satu hobi budak budak. Suka menyanyi tak kira tempat, suasana dan keadaan. Aku tak tahan bila lagu dia tuh bunyik macam nieh;

"Bapaku pulaang dari KL, bapaku bawa perempuan seksi...". ♫ ♫ ♫ ♫
Hahhh??

Mak aih! Mane belajar laagu tuh dik. Kenapa "kreatif" sangat edit lagu tuh. Dalam hati aku cakap, suara adik memang sedap dan laagu adik memang menarik, tapi laagi sedap kalau adik tak nyanyi dan kekalkan jer laa lirik lama tuh;

"Bapaku pulaang dari kota, bapaku beli kan keretaa.." ♫ ♫ ♫

Daripada elok elok laagu tuh sopan, teruss jaadi bende negatif bila budak budak tuh nyanyi. Bukan salah mereka pun. Diorang nyanyi bukannye diorang paham ape ape pun. Perempuan seksi tuh ape bende pun bukaan diorang tahu. Semuaa jadi sebab bila sorang kawan nyanyi semua akan ikutt kan sampai tersebak wabak laagu tuh satu sekolah kaann. Erm. -_-"

Moge mereka dipengaruhi oleh fikiran yang baik dan jadi orang yang baik baik saje bilaa besar nanti okayy :))

Dah pukul 7.00. Balik rumah.

2 comments:

  1. bapaku belikn kereta,
    kereta kecil warna merah,
    boleh ku bawa perempuan seksi...
    ?

    ReplyDelete
  2. takyah tunggu bapamu jawab, saya jawab dulu.
    TAK BOLEH! TAK BOLEH!
    haha.

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.