Tuesday, March 22, 2011

Kisah result SPM kan besok?

Haii adik-adik, besok dah nak keluar yer result SPM? Neves yer? Takpe. Tuh perkara biasa. Mane ade orang tak neves tunggu result kan. Kalau orang dok cakap, "ala, takyah neves neves. chillax jer". Ahh, pedulik kan aje. Tipu lah kalau die cakap macam tuh. Cube tanye die, "kau tunggu result ritu neves tak?". HAHA.

Takpe. Yang penting, adik-adik sabar jer yer. Tak kire ape pun keputusan tuh nanti, terima dengan hati terbuka. Kalau berjaya, Alhamdulillah. Tapi kalau tak dapat ape yang ditarget, takpe, jadikan tuh batu loncatan untuk lebih berjaya nanti.

Korang mesti perasan kan. Mase sekolah rendah, cikgu cakap, "Buat UPSR nie baik-baik. Nie menentukan mase depan anda.". Mase PMR pun cikgu cakap yang same. Mase SPM pun yang same. Tapi, tak semestinya tak berjaya sekarang, bermakna tak berjaya dekat mase hadapan kan?

Ape yang penting? (nieh bukan versi wonderpets yer. HAHA). Kita tak boleh mudah putus asa. Sebab ape? Sebab, once kita putus asa, tuh yang buat badan jadi lemah gemalai, tak nak seribu alasan; tak nak lagi seribu dalih, malas nak buat itu ini. So, semangat semangat semangat okayy!

MRSM Taiping. Kau dah banyak berjasa dekat aku. Doa aku untuk kau tak pernah putus-putus setiap kali menjelang waktu keluar result. Semoga berjaya MRSM Taiping ku sayaaaangggg. :)

Tak lupa juga buat sekolah-sekolah aku yang lain sebelum aku masuk Taiping, SMK Putrajaya 3, SMK Kiaramas, dan SMK Seri Bintang Selatan. Biase laah, orang hidup nomad macam aku memang banyak sikit sekolah. HAHA.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.