Sunday, March 20, 2011

Kisah result untuk yang kedua tahun.

Tau tak? Orang lain dah lame tau, aku jer yang terkial-kial tak tau lagi. Ape dia? Result laahhh. Kate 17hb Khamis ritu dah boleh cek, taapiii, kau tekan lah refresh sejuta kali pun, yang keluar tak abis-abis, Server down. Contact admin bla bla bla bla bla.

Saje nak postpone niat neves aku kan? HAHA.

Betul lah kata Najla Aufa, "Tunggu dua tiga hari lagi elok lah tuh".

Memang aku tunggu tunggu, hari ketiga baru dapat. HAHA.

Sebelum-sebelum nieh, start dari sem1 lagi, memang time time nak tengok result tuh, jadi macam traffic jam ker ape ntah. Lagi satu, time nak tengok result, memang kena prepare mental dan fizikal lah untuk tekan refresh, reload, dan button F5 beratus kali. AHAHA.

Biar aku cer citer sikit yer. Mase result keluar hari Khamis pukul 5.00 petang. Aku try bukak 5.00 petang. Of corse tak dapat lagi. Tengah waktu kemuncak. Okayy. Tunggu setengah jam, pun tak dapat lagi. Tunggu pukul 8.00 pun tak dapat lagi. Tunggu tengah malam, puuuunnn tak dapat lagi. Bangun besok pagi, pun tak dapat lagi. Dan macam tuh laa seterusnya seharian sampai lah ke pukul 8.00 malam tadi.

Siap call UIA bagai. Semangat kan? haha.



Akhirnya, Allah permudahkan jugak urusan hamba Mu ini. Bersyukur sangat. Gembira sangat bila dapat bukak portal tau. Kalau sebelum-sebelum nie cek result neves gegilaa en, tapi nie, sebab asik tunggu jer, macam dah tak neves gegilaa sangat lah. Tapi once nampak portal boleh bukak, mak aihh, bertari-menari rerama dalam perut. HAHA.

Mane tak nye wehh. Orang lain dah ramai yang tau sebab diorang cek guna SMS. Aku pun dah register lah jugak cek result through SMS tuh. Taaaapiiiii, seng*l punye pencuri beg aku dulu, number pin SMS tuh ade dalam handphone tuh. Memang kepala otak aku ingat lah kan number pin tuh.

Salah aku jugak. Pergi buat number PIN berbelit macam sdfghjnyejfhp3287iadhn. Siapa nak ingat kan? Derr =.="

Takpe takpe. Dalam sistem semuanya melalui internet nieh memang mengajar kita erti kesabaran di samping mematangkan kita supaya menjadi insan yang lebih matang (?) HAHA.

Owhh. Ape ape? Result? HEHE. Kalau dah bila tengok result terus tarik nafas lega sambil senyum lantas menginformkan kepada insan-insan tersayang seperti ibu, abah, dan insan tersebutayang, tandenye ape? Alhamdulillah. Sangat sangat bersyukur. :)

Thanks a lot untuk abah dan ibu, of corse! Lectures, insan tersebutayang, friends, classmates, roomates (samada masih di PJ, atau sudah berada di Gombak dan Kuantan) and semua-semua sekali laahh.

Heyy, bawak Mathematics II berintikan Trigonometry, Statistics, dan Probability digandingkan pula bersama-sama English for Academic Purpose (EAP), perghhh, bukan senang wehh. Nampak jer macam dua subjek, tapi, menghadapinya macam enam subjek dan ke atas. hehe.

Okayy lah. Malam nieh boleh tidur nyenyak. Harap malam-malam yang lain jugak.

Betul lah orang cakap, "Kalau sekali kita bersedih, akan datang seribu kegembiraan untuk kita". Aku pegang ayat nie dari maktab dulu kot. Bila ingat, tenang :)
Alhamdulillah.

3 comments:

  1. congrates akak :) mwahh!

    ReplyDelete
  2. congrat izzani..:)

    ReplyDelete
  3. ala, lepas ni kau tggalkan aku kat sini lah ? kuantan jauh :(

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.