Saturday, September 17, 2011

Bila family datang Kuantan :)

Waaahh. Serious rasa seronok gila family datang Kuantan :) :) :) Cannot stop smiling :) :)

Minggu nie ramai yang balik. Walaupun baru dua minggu dekat sini, which means baru seminggu kitorang mula kelas, dah ramai yang nak balik. Because of many reasons actually. Ada yang balik sebab nak uruskan borang JPA. Ada yang sebab nak beli barang-barang yang tak cukup lagi. Ada yang nak cari buku. Tak kurang juga ada yang dah mula rindu rumah, katil, dan bantal busyuk kesayangan. HIHI. Yelah, where are other place more heaven than home? No answer. Home is everything. Seriously. HAHA

Aku pulak, tak balik rumah. Its acts in the opposite way. Family aku datang sini. Best kan? At least takde lah aku rasa kesunyian bila member-member lain balik rumah minggu nie. HEHE. Serious aku happy gilaa bila family aku sampai. Pagi-pagi semalam lagi diorang dah gerak dari KL. Sampai sini tengah hari. Masa tuh aku tengah study-study lah sikit, revise-revise, buat-buat nota sikit. Then dapat call dari ibu. "Ibu dah sampai" :)

Yayy! Terus aku turun menyambut kedatangan buah-buah hati aku sekalian. Aku ajak ibu, kakngah dengan Izzah naik bilik aku, solat dekat bilik aku. Then, aku packing-packing barang sikit and chiooww. HAHA. Keluar lah. Pergi cari barang-barang aku kejap. Aku kena beli sketch book untuk lab next week. Lepas tuh lepas tuh, aku nak beli air mineral botol besar jer sebab aku memang takde heater. Aku memang jenis tak nak mintak-mintak sangat. As long as aku boleh survive dengan minum air mineral tuh, its okay lah untuk aku. Takde lah aku mintak belikan water heater untuk aku.

Tapi, mungkin pemahaman seorang ibu dan abah tentang aku, diorang belikan aku water heater terus :) Yayy! Jadinye, tak perlu lah aku tiap minggu nak kena cari sumber bekalan air ber-galon-galon dekat bandar tuh. HAHAHA. Yang best nye, aku dapat heater warna HIJAU. Bagus. Ikut tema kan. HAHA. Lagi, aku ada beli bangku plastik satu. Untuk nak letak kipas aku tuh. Kesian aku tengok kipas aku tuh terpaksa di alih sana sini bila aku nak buka peti makanan aku tuh. Sebelum nie, peti makanan lah jadi tempat hinggapan kipas aku tuh. HIHIHI.

Selain melawat aku yang comel ini, parents aku datang pun untuk uruskan hal-hal lain. Antaranya,


Alhamdulillah. Orang kata duduk dalam Critical Corse nie susah. Hectic life. Kena baca buku jer twenty four seven. Takde life. Tak boleh enjoy. Etc. Tapi, ada satu benda yang orang lupa. Dalam hectic life, twenty four seven mengadap buku tuh semua, masih ada ruang yang lebih untuk kami. Biasiswa/ Scholarship. Aku bersyukur sangat-sangat.

For information, kerajaan Malaysia atau pun JPA akan bagi biasiswa/ scholarship secara automatic kepada semua students yang belajar di IPTA dalam Malaysia nie untuk bidang-bidang kritikal (Perubatan/ Pergigian/ Farmasi). Jadi, inilah kelebihan untuk kami. Bagi aku, ini rezeki abah dan ibu aku. Dipermudahkan jalan untuk mereka, tak perlu nak keluarkan duit berpuluh-puluh ribu untuk tanggung aku belajar. :)

Jadi, parents aku datang salah satunya untuk uruskan borang JPA nie lah. Aku dah siap-siap isi borang nie online hari tuh, then aku email jer dekat abah. Abah lah yang banyak uruskan dekat KL tuh. Nak kena mati setem, tandatangan saksi apa semua. Syukur Alhamdulillah, semuanya settle dan borang perjanjian tuh dah pun ada di tangan aku sekarang. One thing settle! Lega!

Secondly, sebab nak hantar buku dekat aku. Hari tuh aku dah dapat beli dah buku Anatomy, Biochem and Physio second hand dari senior. Tapi untuk buku-buku dental, tak dapat lah sebab senior pun nak guna for their whole life kan. Alang-alang dah rumah aku dekat dengan Bookstore Kamal tuh, which is supplier untuk buku-buku medical nieh, so, abah pergi beli terus lah dari situ.

Buku dental first hand fresh from Kamal Bookstore. HEHE
Orait. Malam tadi kitorang including me overnight dekat hotel. Hotel area Kuantan nie jer. Malam tuh, agak-agak midnight jugak lah, kitorang keluar makan. Dekat Kedai Makan Cendana nama dia. Best. Sedap orang tuh masak.

Malam tadi syiokk. Aku dapat tidur sekatil dengan semua family aku. Katil tuh besar. So, aku, kakngah, izzah, affiq including abah dan ibu, semua tidur atas satu katil. Best woo. Family chain sangat-sangat :)

Tapi, family aku stay sampai hari nie jer. Tengah hari tadi diorang gerak balik KL dah. Sebab dekat KL pun banyak lagi urusan yang perlu diselesaikan. Minggu minggu raya nie kan. Ramai orang invite sana sini. So, sebelum hantar aku balik Tabari tadi, kitorang jalan-jalan Kuatan dulu. Tengok-tengok sungai. HEHE.


Lepas tengok-tengok sungai, aku ajak abah masuk campus. Sajalah aku memperkenalkan campus aku. Dekat mana kelas aku, dekat mana bus drop kitorang, sejauh mana aku jalan kaki nak beli lunch masa awal-awal dulu. HIHIHI. Dan kemudian, balik lah aku ke Tabari. Ahh, part nak lambai-lambai family aku masa diorang nak balik dah tuh paling syahdu. Kalau lah aku boleh ikut sekali balik KL, dan kalaulah KL tuh dekat. Hmmmm.

Ape-ape pun, aku tetap rasa happy sangat-sangat nieh sebab family aku datang. Rindu. Dua minggu dah tak jumpa. Rindu sangat mungkin sebab aku cuti lama hari tuh, lama spend masa dekat rumah. Tuh yang perasaan rindu membuak-buak tuh. HAHA.

Same wallpaper :)
Tak cukup korum. Izzah tak bawa handphone.

From me: "Whatever it is, family always come FIRST." :)

p/s: Geran kereta dah sampai Kuantan, ada dalam tangan aku, kereta nya pula bila lagi? HEHEHE. Sabar. Biar aku settle kan urusan nak dapatkan sticker dulu. Baru boleh bawa kereta secara halal tanpa risau akan disaman, di-clamp dan sebagainya. HAHA


5 comments:

  1. Assalam. hye kak izzani :) so sad baca entry ni. hahah. kite jauhh gilaaaa. nk blek rumah, tapi tuh laa jauhh T.T
    so sad tak dapat nk jadi dentist. tapi mcm ok je skg, Allah ada rancangan yg jauh lebih baik, insya-Allah. doakan :)

    uia kuantan yg dental punya bangunan cun gila ;) harituh lalu tepi jalan, nampak gah je hha. all the best dr izzani :))

    ReplyDelete
  2. wehhh tahniahh dpt scholarship! hehe u deserve it! hehe

    ReplyDelete
  3. @ZalikhaZaini
    HAHA. Thanks Ika. Lame giler dah tak dgr cerita kau. Ape khabar kau weh? Sekarang dkt gombak lah en? HAHA.

    ReplyDelete
  4. @Asfarina =)

    Wkmslm :)
    My dear Asfa,
    jangan sedih2 okay.
    Yess. Allah have another plan for you, n we must trust Him. Whatever He gives us is much more better for us. So, enjoy what Allah gives you orait :)

    HAHA. Owh, tuh bangunan baru. Tapi, belum boleh gune lagi. Maybe end of this year or early next year kot baru boleh guna bangunan tuh. HEHE.

    Thanks Asfa. You too. Belajar rajin-rajin. All the best too yer dik :)

    ReplyDelete
  5. untungla boleh bawak kereta . kitaorang third year baru dpt tu pun sebab kena pindah sg buluh yg mmg 'cukup' fasiliti tuh

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.