Saturday, September 3, 2011

Raya Part III - Bermaaf-maafan sesama kita.

Ahaa. Masuk Raya Part III. Pergh. Non-stop haa aku update. Siapa nak baca entah. Tapi sajalah share share dengan korang semua cerita raya aku. Lepas nie cerita UIA jer pulak kan. So, ape kata baca, lihat dan dengar cerita raya aku puas-puas. HAHA.

Orait. Untuk Part III nie, sesi bermaaf-maafan dan bersalaman. Ini lah sebenarnya benda yang paling dituntut di hari raya. Memohon maaf dan memaafkan sesama kita.

Jadi, kalau dekat kampung, raya pertama tuh, lepas solat raya apa semua, kita akan bersalaman dan bermaafan sesama keluarga. Ikut turn lah, keluarga sulung, kedua, ketiga, keempat, kelima dan bongsu. Haa. Masa nie lah masa paling syahdu sekali. Bila salam dengan atok, dengan pakcik makcik, sepupu-sepupu, lagi-lagi dengan abah ibu, sambil cakap, "Selamat Hari Raya atok/abah/ibu/etc. Kaklong minta maaf zahir batin. Doakan kaklong berjaya". Ooohhh. Haaaii. Tangkap leleh weh. Kadang-kadang rasa nak menitis pun ada.

Sebelum aku menitis, apa kata kita layan gambar sama-sama :)

Mula-mula, salam dan bermaafan dengan atok tina dulu. Kalau dua tahun yang lepas atok tan ada sekali di sebelah atok tina masa bersalaman, kini, tiada lagi. Part tuh yang kami rindu sangat-sangat. Al-Fatihah untuk atok. Turn keluarga aku yang ketiga lah sebab abah anak ketiga. Lepas keluarga along dan keluarga makngah, barulah kami.

Abah.
Ibu.
Kaklong. Aku lettew. HIHI.
Kakngah.
Affiq.
Izzah.
Selesai semua keluarga bersalaman dengan atok, bersalaman dengan keluarga masing-masing pula. Yang bawah ini keluarga aku. Dah tau dah pun kan. Nampak pink pink aww aww tuh siapa lagi. HAHA.

Kaklong & Kakngah.
Affiq si muncit.
Izzah si montel.
Ibu dan Abah. <3
Lepas tuh adik-beradik pulak. Ahaa. Saya kaklong, adik-adik kena cium tangan kaklong lah. HIHI. :P
Dan the pinkish sempat tangkap gambar lagi. HAHA.
Okay. Lepas dah habis bersalaman dan bermaafan, kita tangkap gambar lagi. Hari raya memang masa yang sangat busy lah untuk camera-camera semua. Pantang lepa, ada saja gambar yang nak di-snap-nya. HAHA.

Nie sepupu-sepupu.
Yang tiada dalam gambar Abang Lie, Kak Mas, Syaza, Along Haziq, Syafiq, Misya, Darwisy, Faris, Farisya dan Hannah.
Ahaa. The Family and The Family Candid. HEHE.
Keluarga Along tak cukup Abang Lie sekeluarga (beraya di rumah mentua) dan Syaza (tidur sebab demam).
Keluarga Makngah tak cukup Along Haziq (belajar di luar negara).
Keluarga Aku cukup.
Keluarga Uda tak cukup Mak Uda (tak berapa sihat).
Keluarga Andak sampai raya kedua.
Keluarga Ucu lepas bersalaman pergi ke Teluk Intan pula rumah mentua.
Ahaa. Kita sambung cerita di bahagian yang seterusnya. Raya seminggu wehh dekat kampung. Memang banyak lah ceritanya. HAHAHA.


1 comment:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.