Sunday, September 11, 2011

Bilik. Eyhh takk. Compartment aku.

Hai hai semua. Assalamualaikum :)

Actually aku tak habis lagi kan cerita raya by part aku tuh and aku ada hutang entri aktiviti-aktiviti Ta'aruf aku. Aku cuma sempat post pasal Ta'aruf briefly jer. Nanti lah. Cerita Ta'aruf yang "happening" tuh kendian takpe. HEHEHE.

Disebabkan semalam, hari nie dan besok kitorang macam free free lagi, lepak-lepak lagi, so, tadi, aku dengan dua orang lagi roomate aku pergi keluar bandar Kuantan. At-Tabari nie baru lagi bhaii. Semua barang takda lagi. Even ampaian pun kitorang kena create sendiri tau. Jadinye, tadi keluar tuh pergi beli ampaian lah, share duit dengan roomate, then beli tikar getah untuk the whole bilik, then beli macam-macam lagi kelengkapan asrama yang dah buat macam rumah sendiri.

Kitorang pergi bandar tadi tumpang senior. Payah nak cari teksi, dan bas macam biskut pulak kan dekat sini. Nak balik tadi laa, perghh, memang cobaan betul lah. Student UIA ramai buat delivery (ambil or hantar student). Call akak nie, tak free, call akak tuh, tak free, call pakcik teksi, dok tengah kenduri kahwin la ape la. Dekat dua jam jugak lah kitorang cari jalan macam mana nak balik Mahallah. Syukur jugak ada kawan roomate aku baru sampai UIA, mintak dia tolong hantarkan lah.

Bagus sangat-sangat UIA bagi permission dekat student first year At-Tabari bawak kereta. Memang needed weh kereta dekat sini. Tengok la, InsyaAllah, sebulan lebih lagi aku bawak kereta yer kawan-kawan. Boleh jalan beli barang dengan senang. HAHA.

Okay. Malam nie tadi kitorang roomates baru lepas kemas-kemas bilik. Shopping-shopping tuh tadi sebab nak cari barang kemas bilik lah kan. So, here we go. Aku ambil gambar bilik aku jer la eh. Nak ambil gambar the whole bilik, tak muat camera lah. And nak ambil gambar compartment roomates yang lain, sogan lah den en. HAHA.

Compartment as a whole. Tak termasuk locker. HAHA.
Ahaa. Sebenarnya nak tunjuk langsir tuh. Langsir baru beb, beli dekat Mydin tadi. HAHAHA. Pasang langsir pun sendiri. Beli dawai siap ape semua tadi. HAHA. Tengok la, compartment aku betul-betul sebelah tingkap. Tingkap yang besar pulak tuh. Yang bila subuh-subuh buat aku berselubung dalam selimut sebab aku dapat double pengudaraan; kipas dan angin. HAHA. Mahallah tak provide langsir pun. Just tinted jer tingkap tuh. Bila tengah hari, aku tidur, bangun-bangun dah macam orang demam dah muka aku. Panas. HAHAHA.
Meja study yang baru balut. HAHA. Aku sobs jugak lah part meja study nie sebab aku tak dapat wrapper warna hijau. Tapi, orait jugak lah sebab ikut tema board and kerusi biru kan. Cool sikit aku nak study. HAHA. Yang colourfull tuh laa jadual aku untuk week 1 n week 2 nanti korang.
Sumber inspirasi :)
Tengok lah, aku beli frame pun frame yang ada topi graduasi. Ilmiah tak aku? HAHA. Frame nie aku beli masa cuti hari tuh lagi. Lepas tuh aku pilih-pilih gambar sumber-sumber inspirasi aku, then aku hantar kedai gambar suruh diorang cuci and fit kan untuk frame nieh.
Rak buku. Tak nak tinggi pulak en rak buku dia. Aku nak amek buku memang mengjengket lah. Nak capai toaster atas tuh, memang aku panjat kerusi lah nampak gayanya. HAHA. Rak buku aku tak kemas lagi, sebab tak dapat lagi buku-buku nak belajar nanti semua kan. So, aku just letak-letak jer lah dulu. Bawah rak buku tuh ada lampu study. Bagus. Kalau la aku nak stay up, ada lah sumber cahaya. HAHA. Lagi satu, ade empat plug dekat compartment aku. Banyak gilaa. Aku punyalah dah siap-siap bawak extension, sekali, empat plug. Memang cukup sangat lah. HAHA.
Haa. Ini locker. Sikit punya gedabak locker nie. Dan yang penting. Tinggi. HAHA. Aku tak paham, semua barang-barang dalam mahallah nie tinggi. HAHAHA.
Itu laa secara general nya. Secara specific-nya, takkan aku nak cerita satu-satu pasal bilik aku kan. HAHA. Setiap bilik, setiap orang lain-lain compartment diorang. So, korang tak boleh expect lah compartment kawan-kawan aku yang lain sama susun aturnya macam aku. Susun aturnya kitorang buat sendiri. Nak alih locker, nak pusing katil, nak alih meja, ikut suka lah, asalkan kitorang selesa dan tak mengganggu compartment orang lain. HAHAHA.

Okay lah. Sekian sahaja laporan dari aku, Izzani, Blok Tabari 4, Bilik 3.9, Compartment B, Mahallah at-Tabari, IIUM Kuantan :)



1 comment:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.