Monday, September 12, 2011

Hari pertama ataupun first day.

Grr. Aku baru sampai bilik jer nie haa. Sampai-sampai terus bukak laptop untuk tengok message Facebook untuk tau perkembangan/update dari (korang pun tau sape). HAHA.

Gilaa letih weh. Nasib pagi tadi kelas start pukul 9.05. Aku tak paham kenapa ada lima minit pulak belakang tuh. HAHA. Kelas hari ini dimulakan dengan kelas Biochemistry. Kemudian, ada rehat setengah jam. Bagus betul jadual. Ada dua kali break. Lepas setengah jam, lecturer Anatomy masuk. Dan diakhiri dengan kelas Physiology. Lecturer Biochem dari Arab, Anatomy dari Korea, dan Physio dari Myanmar. Syukur jugak English beliau semua understandable :)

Semangat tak kitorang pagi-pagi lagi dah turun tunggu bas? Lepas tuh bising bas lambat sedangkan kitorang yang turun awal. HAHAHA. Kelakar jer. So, nie la sebahagian daripada classmate a.k.a corsemate aku (Dentistry). Jangan risau lah. Duduk dalam corse nie, korang tak kan lost. Sentiasa bergerak bersama-sama. HAHA.

Bas dah sampai. Memang eksaited gilaa lah bas dah sampai. Geng Bas Sekolah youu. Jangan main-main. HAHA.
Bas tuh memang di-conquer oleh kitorang jer lah. Sebab student Medic and Nursing start class pukul 8.00. Allied pukul 2.00, Sciences tak pasti. Tapi yang pasti, kitorang jer lah tadi yang naik bas. Hampir penuh jugak lah sit tuh. Dan jalan-jalan, lepak-lepak atas bas sampai Kulliyyah. Turun. Cari kelas. Dan duduk dalam kelas sampai lecturer datang.


Wajah-wajah di hari pertama persekolahan pembelajaran sebagai dental students. Itu jer lah jumlah brothers yang kami mampu ada. Okay lah tuh kan. :)

Lepas tuh tadi, kitorang ada tambah sorang lagi corsemate. Dia senior. Dah masuk UIA dari tahun lepas lagi dalam corse Allied. Then, after one sem, dia dapat tukar corse Dentistry. So, dia masuk dalam batch kitorang. Rupa-rupanya akak tuh akak senior aku masa dekat MRSM Taiping dulu. Dia suruh kitorang semua panggil dia guna nama jer. Tapi aku dah tau dia senior aku, masakan aku boleh panggil nama jer. Mesti nak terkeluar jugak perkataan "akak" tuh. HAHA.

Habis kelas tadi dalam pukul 12.35. Lepas tuh dapat berita kata senior ada buat jual buku second hand pukul 12.30, then postpone pukul 4.00. So, kitorang punya lah dah pergi makan dekat Talhah, siap aku boleh tumpang solat dekat bilik roomate aku time dekat CFS dulu, Hanisuhana. Memang best lah. Jumpa Anis dekat cafe tadi, siap peluk-peluk lagi. Rindu beb. Duduk bilik Anis, sembang-sembang sampai terlupa yang aku kena gerak pergi Library. HAHA.

Then, dah solat dekat bilik Anis, buhbye buhbye Anis, kitorang pun menapak pergi Library sementara nak tunggu pukul 4.00. Tengah-tengah jalan dapat message kata jual buku tuh tak jadi. Memang kitorang dah #What?Penatkotnakkenabalikjalankakipanaspanansmacamnielagi. HAHAHA. Next bas untuk balik Tabari pukul 4.30 petang okay. Masa tuh pukul 2.00 petang. Memang yer lah kan nak duduk dalam tuh sampai petang. Katil dah kata Hai dah kot. HAHA.

So, balik dan berpayung lah kami ke Mahallah At-Tabari yang korang sedia maklum terletak di luar campus. Sampai dekat pintu guard singgah office security jap nak ambil borang untuk nak bawak kereta. Lepas tuh jalan jalan jalan. Melintas jalan raya dengan sopan santun dan ayu berbaju kurung biru. HAHA.

Tiba-tiba dah sampai bilik. Letak beg, aku duduk atas katil, cabut kemuncup dekat kain. HAHAHA. Kemuncup-kemuncup di tepi jalan tuh harus bersyukur dengan students yang duduk dekat Tabari sebab selalu menjadi agen penyebaran diorang. Kami memastikan species kemuncup tidak pupus dek zaman. HAHA.

Mengarut jer aku. Okay lah. aku nak tidur. Bye :)




1 comment:

  1. pasti kemuncup tu bersyukur dan berterima kasih :D
    Mana gmbr reunion??Cpt semua!

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.