Wednesday, September 21, 2011

Stu-Dent diary I.

Semalam kitorang ada Photography session.

HAHA. Mesti korang blur kan aku buat entri tanpa intro. Malas aku nak intro-intro. Kang panjang berjela. HAHA. Semalam kitorang budak-budak Dental ada photography session. Tangkap gambar kelas lah. Kitorang pun tak tau mana datang photographer tuh, tau tau jer senior bagi tau kitorang kena gather sebab nak ambil gambar batch.

Kulliyyah of Dentistry, IIUM.
5th batch :)
p/s: I'm the one who wear TUDUNG BIRU. hihihi.
Dalam banyak-banyak gambar, aku suka gambar nie, tuh yang aku upload gambar nie seketul jer. HAHA. Gambar nie aku tangkap pakai camera aku. Yang dari photographer tuh nanti maybe lagi lawa lah kot gambarnye. Camera aku biasa-biasa jer. Tuh pun aku mintak brother photograher sorang lagi tuh ambil kan gambar nie. HAHA.

Lepas tuh semalam kitorang ada lab untuk Anatomy. Macam biasalah, tengok-tengok cell dalam microscope, lepas tuh lukis, lepas tuh warna-warna. Malam tadi kitorang semua sibuk pergi bilik nie bilik tuh semata-mata nak tengok rupa cell orang lain dan yang seronoknya, kitorang mewarna-warna macam kanak-kanak sekolah. Ada pakai LUNA, ada pakai STABILO. Serious, comel gilaa. HAHAHA.

Hari nie hari Rabu. So, hari Rabu dari pagi sampai petang memang khas untuk kelas Dental. So, siang tadi kitorang belajar Tooth Notation. Lepas tuh kena tulis nama satu-satu gigi including primary tooth (gigi susu) dengan permanent tooth. Banyak gilaaaa. Sebab ada tiga jenis Tooth Notation system. HAHA. Tooth Notationnye pendek jer, taaapiii, nama gigi nya tak nak panjang pulak. Aku bagi contoh yer; Permanent maxillary right canine. Nama Melayu-nya, gigi taring kekal atas belah kanan. HAHAHA. Itu la tadi yang kitorang dok kena buat dalam kelas time lecturer ada meeting. List all semua nama gigi, untuk semua jenis gigi (primary and permanent) untuk tiga-tiga notation system. Lenguh. HAHAHA.

Malam tadi punya kerja. Aku lukis gigi besar punyaaaa. Baru senang nampak. AHAHA.
Aku taip entri nie lame dah. Petang tadi lagi. But, I need to rush sebab ade iftar dengan students dentist from pioneer batch which is 1st batch until kitorang, 5th batch. Best wooo. Buka puasa ramai-ramai. Corse lain satu batch pun dah beratus, corse kitorang, 5 batch pun tak sampai 250 pun. So, tuh yang rapat dengan diorang semua tuh. :)

Okay. Itu saja untuk laporan hari ini. Bye :)



0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.