Wednesday, October 13, 2010

Kisah aaannii, angkat jemuran, hujan dah turun.


Lipat baju banyak sebegini malam tadi memang membuatkan aku sakit pinggang sampai sekarang (dah siang besoknya).

Mane tak nye, duduk sikit punya lama. Otot-otot tangan terus bergerak. Kejap ke kiri, kejap ke kanan. Nak lipat baju lahh kan. Tapi otot pinggang statik. Motionless. Frictionless (nieh tipu).

Ohhh. Lepas nieh insaf dah. Lain kali, time time cuti, aku memang dah tau dah, kain baju, pinggan mangkuk sume kerja aku. Masak memasak jer tak. Aku berazam lepas nieh, kalau basuh kain, sidai dah kering terus lipat. Tak nak dah tunggu kain dibasuhan seterusnya sampai.

Kalau sehari aku dah sakit pinggang macam nieh, dua tiga empat hari, mahu terbahagi dua kot pinggang aku (minta dijauhkan lahh).

Sekarang boleh berehat, betolkan balik urat pinggang sementara tunggu pakaian yang seterusnya kering.

2 comments:

  1. alolo
    cian gler

    rajin2!
    lpat bju fara plak ar,hehe

    ReplyDelete
  2. teghingin nk tengok pinggang ko terbahagi dua..bahahahah

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.