Monday, October 4, 2010

Kisah makalah dan majalah. Sama atau berbeda?

Selamat sejahtera Malaysia dan dunia. Are you ready to gooo? haha.

Maaf. Maaf. Saya ada banyak benda nak cerita hari ini. Jadi jangan hairan kalau saya ada banyak post hari ini. Sebab apa? Sebab saya dah lama (takde laa lama sangat) kumpul cerita-cerita ini.

Kita mulakan dengan alkisah makalah atau majalah. Adakah sama? Haa. Yang itu kita nak tahu.

Seperti biasa, aku memang dah biasa jadi tempat rujukan bahasa oleh (haa. anda pun tahu siapa) walaupun kadang-kadang salah jugak. Jadi, perbincangan kami yang berikutnya selepas Ramadan dan Ramadhan ialah MAJALAH dan MAKALAH.

Untuk kali ini tiada bet-bet. Tiada siapa menang siapa kalah. Tiada unsur-unsur pertanding seperti itu pun. Cuma mahukan kepastian. Adakah sama MAJALAH dan MAKALAH itu?

Ahaa. Kalau nak terangkan sangat lah panjang. Nak bukak kamus dewan pun sangat berat dan penat. Jadi, jawapannya ada di sini. Sila rujuk.

Sekian entri yang pertama untuk hari ini.

2 comments:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.