Wednesday, October 20, 2010

Kisah dua kosong satu kosong dua kosong satu kosong.

Psstt. Readers. Tolong baca entri nie dengan nada berbisik tau. Aku taknak nanti parents aku dengar.

Hari nie kan dua puluh haribulan sepuluh tahun gajah. eyyhh2, bukan-bukan, tahun dua ribu sepuluh. 20.10.2010. Banyak tau perkara-perkara penting hari nie.

Pssstt. Ingat tau. Nada berbisik tau. Jangan cuba tinggikan volume suara anda melebihi 23Hz tau.

Yang pertama, hari nie Hari Jadi Ibu aku. Aku belom wish secara official nya lagi. Baru wish secara kecil-kecilan. Ingat nak wish officially malam nanti dengan bagi hadiah dengan card handmade aku malam nanti. Jangan bagi tau beliau lagi tau. :)

Yang kedua, hari nie jugak Hari Anniversary Abah dengan Ibu aku. Aku ada buat card sikit mewakili adik-beradik aku untuk beliau berdua. Ingat nak bagi malam nie jugak sebab siang tadi beliau berdua pergi kerja dan adik-adik aku pergi sekolah. Yang nie pun aku belom wish lagi. Tunggu malam nie.

Yang ketiga, hari nie hari aku, owhh kami, student-student UIA dapat result. Yang nie aku dah pergi bagi tau parents aku dah. Hal-hal result nieh memang abah aku sangat peka. Nak rahsia-rahsia? Jangan harap laa.

Aku pernah buat dulu mase darjah 4. Subjek ape ntah aku dapat markah terok. Aku takut nak bagi tau. Sekali abah aku cek-cek beg, beliau jumpa daa. Amek kau, rotan sebijik aku kena. haha. Tapi tuh semua laa yang buat aku jadi nak belajar baik-baik biar semua periksa dapat result elok, takut kena rotan lagi. Sekarang dah takde laa rotan-rotan. Dah besar kan. Dah boleh pikir sendiri. Tapi aku tak nak laa lalai. Taknak tengok mereka sedih kalau result aku tak okay kan. Berjaya selagi boleh!

Dan Yang keempat,

Teacher : What day is today anak murid?
Anak murid : Today is Wednesday teacher.

♥ (●̮̮̃•̃)●̮̮̮̮̃̃•̃̃)
♥ /█\ /█\
♥ ||_ ||_♥
Orait. Happy 77th weekly being together. Together ape? Kau orang tengok gamba sebijik laki dan sebijik pempuan tuh pun dah boleh agak kan ape yang together. haha. Nice date. 20.10.2010, dengan 77th which saya lahir bulan tujuh dan awak jugak sama bulan tujuh. Jadi 77. haah. Thanks for everything. Thanks for being a rainbow of my life. Thanks a lot. May Allah bless you always. I nugget you! 

Jadi, dikesempatan ini, saya mengucapkan ribuan terima kasih buat insan-insan yang terpilih. Terima kasih kerana dengan hadirnya kalian dalam hidup saya lah buat hari-hari hidup saya jadi indah. Buat saya terus berdiri meneruskan kehidupan. Saya hargai kalian semua.

Dedicated to :
♡ En. Zulkifle bin Mohd. Sidek (abah).
♡ Pn. Norziha binti Mat Sri (ibu).
♡ Lecturer Physics I and Chemistry II.
♡ Abdul Rahman bin Mohamad Zahid. 

Psstt. Kau orang baca dengan nada bisik tak? Kalau ya, terima kasih.

4 comments:

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.