Saturday, October 2, 2010

Kisah zon bebas menjerit.

Okay. Okay. Nampak nya angin ribut dalam badan siang tadi sudah mulai reda. Hari ini punya adik-beradik aku naik angin, hari ini juga SELESAI! Syabas Inspektor Syahab! Opss! Silap. Syabas untuk anak-anak Zulkifle.

Yang tau tentang hal ini, aku, adik aku yang lahir kedua dan adik aku yang lahir ketiga. Kami tak bagi tau ibu dengan abah pasal hal nie. Taknak diorang lagi rusing susah hati kan nanti.

Kanak-kanak tersebut telah minta maaf secara sukarela dan memberikan penjelasan yang panjang lebar tentang kes tersebut. Cewaah. Dia cakap, dia nak tunjuk dekat kawan-kawan dia pasal ape yang dia dah jumpa. Something yang berkaitan dengan nama "Hj. Mat Sri" dan "Marina". Sebab ape? Dia tak kasi tahu.

Mungkin budak nie ada masalah keluarga mungkin. Ya. Memang kami kasihan. Tapi, tabiat dia yang sukati nak ambil dan edit dan upload gambar orang lain. Dan cakap-cakap pasal Hj. Mat Sri (arwah atok aku), tuh yang buat kitorang berangin tuh.

Barangkali, dia ada niat yang baik. Bukan niat buruk nak malukan kitorang ker ape, tapi dia conteng-conteng gambar family orang macam tuh. Grrrr!

Takpe laa. Budak baru 12 tahun. Darjah 6 baru. Maaf kan jer laa. Tapi, kalau dari umur 12 tahun nie dah buat macam nie, dah umur 15 tahun nanti nak buat apa lagi karang?

Kami doa-doa kan laa semoga keluarga budak nie aman-aman sejahtera, biar dia sama-sama dapat merasa kebahagiaan dalam keluarga kan. Dia tak mintak keadaan jadi macam nieh. Dia tersilap langkah mungkin.

Waahh! Aku nieh, tadi bukan main punya marah, sekarangg... Dalam hati ada taman beb!

Agak-agak kalau masuk berita TV3 amacam haa?
Haha. Over!

By the way, berkaitan dengan tajuk. Kalau kau orang rasa kau orang dah tak nampak zon bebas menjerit (Shoutout box)  dalam blog aku ini, kau orang boleh laa melihat di tepi screen yang ade benda kaler biru ada tulis Jerit-Jerit dekat situ. Klik saja dinding itu!. Dan teruskan menjerit seperti biasa, okay!

Renung-renungkan. Dan selamat menjerit.

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.