Friday, October 22, 2010

KIsah UIA dan aku membalut perasaan.

Salam semua. Tajuk atas ada macam ayat novel tak? Harapan laah. Takda langsung kan? Haha!

Yelah. Hari nie Jumaat, besok Sabtu, lusa dah Ahad. Ahad?

Ohh tidak! Cuti dah habis. Habis tuh, kena balik UIA lah nie? Sure? Betol kena balik?

"Yela! Yela! Kena balik laa. Wajib balik tau!", jawab Dean. :)

Ouuhhh. Boleh tak nak stepler punggung nie dekat rumah kasi melekat takyah balik sana. Huhh! (mengeluh).

"Baiklah dean. Ahad nanti saya balik laa", aku jawab.

Sebelum tuh, aku dah google satu benda. Yelah. Google untuk masa depan kata orang. Biar tau awal-awal, nanti kot kot kena interview dah tau lah kan.


Contohnye laa kan kalau orang tanya berapa jarak UIA Kuantan ke KL? Aku boleh jawab 250 km. Kalau bawak kereta 250 km/h boleh laa sampai sane satu jam.

Dia cakap lagi dekat situ surrounded by thick forest and the greenest state in peninsular Malaysia. Agak-agak suasana dia ada sama macam dekat MRSM Taiping dulu tak? Sejuk, nyaman, banyak pokok-pokok. Aku kena beli comfortor baru lah nie nanti kan?

Lepas tuh dia cakap Kuantan ada clean white beaches. Boleh mandi-mandi pantai tak yah pergi Port Dickson dah lah lepas nieh kan? Woaahh! Seronoknyaa. :')

Padahal sengaja tengah nak balut(cover) perasaan taknak nye jauh dengan rumah. Lagi satu tengah balut perasaan taknak nye jauh dengan UIA Gombak.

"Kalau nak berperasaan pun nanti dulu laah Zany oii. Kau ade lagi satu sem dekat PJ tuh. Kot-kot kalau UNGS kena ambik mase semester 3, tak ker tambah lagi satu short sem tuh (harap-harap laa ambik sem depan)", kata hati aku dekat diri sendiri.

Demi belajar dan masa depan, segalanya pasti boleh. Bukan begitu? :')

7 comments:

  1. haha. aku da pergi uia kuantan da.. bosan. ;)

    ReplyDelete
  2. haha. uia kuantan memang dekat hutan sikit. yang untuk practical tu tengah bandar. sebelah hospital.

    ReplyDelete
  3. @FAUZAN owhh. yeker. ada dua tempat pulak? yg utk practical tuh sape dduk?

    ReplyDelete
  4. klo kat situ, rasenye maybe, maybe je la, maybe bdk2 practical yg duduk kowt zany...

    ReplyDelete
  5. @romenwritememang laa. takkan budak2 asasi pulak kan. haha!

    ReplyDelete
  6. amboi2 zny..blaja2..ssah dulu..sng kmudian..xam xbise lak jauh2...aish..hehe

    ReplyDelete
  7. haa, dah taw tanye lagi...haha

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.