Monday, August 15, 2011

Apa patut aku buat?

Malam tadi, kurang lebih tengah malam, aku dapat message dari 2888. Selalunya aku ignore jer message-message dari empat lima angka nie. Aku baca lah jugak, tapi lepas tuh terus delete selalunya. Tapi, yang semalam, messagenya berbunyi begini,

013454XXXX telah mengcaj semula akaun 3G U.O.X PREPAID 013643XXXX pd 15/08/2011, 12:18am. Baki: RM34.45, sah hingga 12/07/2017.

Terus aku baca dua kali. Biar benar? Aku try cek nombor tuh dalam contact, tapi takde. Sudah. Orang nie tersalah topup lah nie.

Disebabkan aku memang tak selalu berdamping dengan handphone sekarang, jadi, aku takde lah risau kalau terguna, terbergayut pakai topup orang tuh. So, aku biar dulu. Tunggu hari ini. Tadi, aku message orang tuh.

Aku: Boleh tau x, siape nie yer?
Orang tuh: Sapa nama di sana ye?
Aku: Nie Izzani. Kenal ker yer?
Orang tuh: Ooo..kenapa cik izzani ye?
Aku: Takde, semalam awak ade topupkan sape-sape tak? Sebab, saya rase awak t'silap topup la. Awak t'topup dekat number saya.
Orang tuh: Ooo..ye ke..takpa la, saya belanja..
Aku: Eyh, jangan macam tuh. Banyak kot rm30. Nak pulang balik tak?

Tiada jawapan selepas itu.

Btw, erkk. Pelik gila aku nak tulis message cakap 'saya' 'awak'. Aku harap orang tuh perempuan lah. Aku tak biasa sangat nak ber-'saya' 'awak' lagi-lagi dengan lelaki. Serious aku janggal gilaa. HAHA.

Aku buntu kejap. Aku tak tau nak buat macam mana nieh. Aku tak nak rasa bersalah gunakan duit/ topup orang. Aku tak tau kalau aku guna kredit tuh nanti halal ker tak. Aku tak nak lah rasa berdosa guna duit orang. Haram tuh.

Jadi, korang rasa, apa patut aku buat?

4 comments:

  1. if rasa bersalah, masuk kan je balik rm30 tu kat no die. :)))

    ReplyDelete
  2. dy ckp dy belanja kan? so, kire dy da halalkan la da..i2 opinion ak je..unless kalo dy xde ckp cm uh, brula xley gne kot. tp, kalo ko ase brslah, transfer blek je la kt dy..

    ReplyDelete
  3. transfer kat bf anda

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.