Sunday, July 10, 2011

Ape lagi.

Assalamualaikum.

Bersih lagi. HAHA.

Takde lah. Aku tak nak cakap banyak pun sebab aku bukan ahli kaji politik, bukan jugak peguam bela negara atau apa. Aku tak lebih, tak kurang sebagai seorang yang bakal bergelar siswazah dalam jurusan Ijazah Pergigian tidak lama lagi. HAHA. Okayy fine. Takde kaitan. Hee.

Tengah-tengah FRU sembur air pemedih mata, hujan turun. Hujan turun tak lama pun. Beberapa minit jer. Dapatlah hilangkan gas-gas pemedih mata tuh. Basuh-basuh mata dengan air hujan, hilang jugak rasa pedih tuh.

Dalam beribu yang berhimpun, tak semua orang salah. Ada diri yang betul-betul nak menegakkan kebenaran. Ada jiwa yang betul-betul bertekad untuk keamanan. Ada hati yang betul-betul ikhlas nak buang benda kotor untuk menjamin kebersihan.

Dalam masa dihujani air pemedih mata, Allah turunkan hujan sebagai penawar. Dalam beribu yang berhimpun, ada juga hati yang terdetik, "Alhamdulillah. Allah nak tolong."


Apa yang boleh dapat dari sini? Kalau niat kita baik, nescaya, Allah akan bagi penawar untuk yang sakit.

Sekian :)

p/s: Orang selalu cakap, Jangan berumah di tepi pantai, takut nanti dipukul ombak. Yang aku, berumah di tengah-tengah bandar, jalan-jalan habis semua sesak. HAHA. Semua kena block, alamatnya memang tak keluar rumah hari nie. AHAHA.

1 comment:

  1. Just one thing to think about, ambiga = lawyer lina joy, fikir2 kan la

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.