Monday, July 11, 2011

Hari ini dan wedding invitation.

Assalamualaikum.

Selamat malam semua. Amacam? Dah makan? Sihat sejahtera tak? HAHA. Aku tak berapa sangat. Sihat tuh sihat lah. Cuma tengah dalam proses mencuba struggle selagi boleh nak gain appetite banyak-banyak balik macam biasa nieh. AHAHA.

Okay. Lupekan pasal appetite aku coz everything gonna be okay, InsyaAllah. Aku akan okay jer. Takde sampai lemah tak bermaya, pengsan, kena admit dalam hospital masuk air semua. Tak tak. Tak kan sampai tahap tuh. Kadang-kadang ade terfikir jugak, kalau tak semangat makan macam nie, badan lemah jer rasa, ade potensi ker kena masuk hospital haa? Terus cepat-cepat tuang nasik dalam pinggan, makan! AHAHA.

Okay. Okay laaagii. HAHA. Hari ini aku, eyh tak, family aku ade due wedding invitation. Due-due buat dekat dewan. Yang first, dekat Dewan Belia, Jalan Yaacob Latif, Cheras. Kenapa aku bagi alamat penuh nie? AHAHA. Best and grand jugak lah. Tapi time tuh hujan. Nasib baik abah dapat parking dekat dengan bumbung. Kalau tak kecian abah nak kena redah basah kuyup nanti kan. Kitorang? Dah selamat awal-awal dah abah hantar dekat bawah lobi, confirm tak kena hujan. AHAHA.

Yang second, dekat Putrajaya. So, aku bila dengar nak pergi Putrajaya memang berkobar-kobar jer rasa jiwa. Rindu gilaaa weh nak jejak situ. Tapi tapi tapi kenduri tuh dekat Presint 8. Memang lah kawan aku ramai jugak dekat Presint 8, tapi tak seramai dekat Presint 16. Takkan dah habis kenduri, aku nak suruh ibu dengan abah singgah Presint 16 semata-mata nak jumpa kawan-kawan yang dah bertahun-tahun tak jumpa selama sepuluh minit.

Naik bas Nadi Putra sendiri kang. AHAHA.

Jadi, semangat yang berkobar-kobar tadi tuh terpaksa dipadam serta merta, sambil melihat sayu meninggalkan Putrajaya.

Takpe lah. At least aku dapat tengok sekolah rendah Presint 8 aku tuh, intai-intai kelas 5 Neptune dari jauh. Padang sekolah, track merah masa aku rumah sukan Xenon (biru), aku lumba lari dekat situ dulu. Pandang-pandang Medan Selera yang aku dengan kawan-kawan selalu order Chicken Chop mase sebelum start koko, pandang Library tempat aku dengan kawan-kawan lepak bila malas nak balik rumah awal-awal. Kedai D-Mart yang aku selalu beli Chips More dengan air kotak Milo lepas habis koko. AHAHA. Dapat jugak lepas rindu, sedikit. HEHE. Pandang jer lah yang dapat.

Kalau lah dapat pergi Presint 16, mesti entri aku nie jadi panjang gilaaaaa. AHAHA.

Tuan rumah yang kenduri tuh ibu punye abang, punye isteri punye abang. haha. Pening? Senang cakap, pangkat pakcik lah dengan aku. Ade sorang anak dia tak sebaya dengan aku, tapi dulu satu sekolah dengan aku masa dekat Presint 16. Masa aku Form 1, dia Form 4. Aku panggil dia Kak Wafa jer. Rapat jugak lah sebab kitorang sedara kan. HAHA. Tadi jumpa Kak Wafa, salam dia, dua-dua macam excited gilaa. Yang aku pun excited, yang Kak Wafa pun same.

"Lame dah tak jumpe akak".

"Bukan lame. Lame sangat dah. AHAHA"


Ohh yer. Tadi masa dekat kenduri yang first family aku makan semeja dengan sepupu ibu. Ibu nak sembang-sembang lah dengan sepupu kan. Makcik aku tuh DENTIST dan suami dia ENGINEER. Aku tak nak cakap banyak.


Amin.

So, kena belajar rajin-rajin dari sekarang. I do pray for our success everyday love :)



2 comments:

  1. kalo tak makan nasi, mmg ade potential kena admitted. low blood pressure. makan jgn tak mkn. ;)

    ReplyDelete
  2. semoga impian mnjadi kenyataan, with Allah's will..;)

    ReplyDelete

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.