Tuesday, July 19, 2011

Juvana.



Okay. Hari ini, malam ini, Mission Accomplished! Done! JUVANA episod akhir.

Cerita macam ini lah bagus. Tak payah nak lama-lama panjang berjela kejap gaduh kejap baik kejap gaduh kejap baik. Sampai bila tak sudah.

Secara jujur, aku mula tengok Juvana kira-kira baru sebulan lebih sikit. Tambah tolak darab bahagi, aku tertinggal separuh episod terawal. Tapi takpe. Aku tak kisah. Sebab tak tengok episod terawal pun masih boleh faham separuh episod terakhir.

JUVANA memang best seronok bagus awesome! Banyak pengajaran. Banyak pengalaman. Banyak pengetahuan. Yang aku kisah satu. Semua benda dalam cerita tuh adalah baru. Baru bagi aku. Aku tak pernah faham cara hidup di sekolah macam tuh. Aku tak pernah nampak corak kehidupan pelajar-pelajar dalam sekolah macam itu. Lepas tengok, baru aku tahu.

Lagi benda baru. Selama ini aku macam tak pernah terfikir untuk faham erti sebenar perkataan Juvana. Aku cuma tahu sebut, tahu cakap, tahu guna, tapi tak faham maksud sebenar. Lepas tengok, baru aku tahu.

Ohh please. Aku yakin. Pelajar-pelajar dalam tuh semua boleh berubah. Sejahat mana pun mereka, sekeras mana pun mereka, dari dalam, mereka masih punya hati yang sangat lembut. Yang akan tersentuh jika kena dengan cara.


Maaf atas ayat yang seakan berkarya. Aku cuma terbayang Daim yang punya ayat puitis manis dan indah melankolik bahasanya. Boleh aku pinjam gaya bahasanya buat seketika?

Okay. Selamat malam :)

0 comments:

Post a Comment

Sebijik comment anda amatlah berharga untuk saya.